Csokoládégyár épül Hatvanban
Miután elkészültek a 7,6 milliárd forintos hatvani csokoládégyár tervei, októberben jöhet a kivitelezés, egy évre rá pedig indulhat a gyártás első fázisa – mondta a Világgazdaságnak Rania Ghraoui, a Ghraoui Csokoládé Manufaktúra Zrt. kommunikációs igazgatója.
4-5 közép-európai főváros vizsgáltak meg alaposan, amikor helyszínt kerestek a gyárhoz. Magyarország mellett több érv is szólt: Rania Ghraoui férjével, Bassam S. Ghraoui-val együtt szír-magyar kettős állampolgár, Damaszkusz után Budapest a második otthonuk. Ez párosul a vonzó befektetési lehetőséggel, amely a kedvező pénzügyi és adózási feltételeknek tudható be. Emellett az elhelyezkedés és az időjárás is Budapest mellett szólt.
Azért jöttünk ide, hogy a Ghraoui márka újjászületésével Magyarország felkerüljön a luxuscsokoládé-ipar térképére – jelentette ki az interjúban. A Hatvanban felépíteni tervezett gyárban 12 ezer négyzetméteren hoznak létre 540 új munkahelyet, de már most azt látják, hogy öt-hat éven belül akár meg is duplázhatják ezt a létszámot.
Azt is elárulta, hogy a sikeres próbaüzemet követően Csepelen kezdték meg az átmeneti gyártást, innen látják el leendő üzleteiket.
A tervek szerint a Magyarországon gyártandó évi 1000 tonnányi prémiumcsokoládé 95 százalékát, mintegy 200 millió euró értékben exportra szánják a tulajdonosok. Az Andrássy úti butik szeptemberben nyit, ezt követően november végén nyílik üzlet Párizsban, majd Berlinben. (portfolio.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Európából látja el Kanadát a Lindt, hogy elkerülje a vámokat
A svájci Lindt & Sprüngli csokoládégyártó Európából szállítja majd termékeit…
Tovább olvasom >ISM 2025: A snack- és édesipar globális találkozóhelye
Idén február 2 és 5 között újfent Kölnben adtak találkozót…
Tovább olvasom >Luxus lett a Valentin-napi csokiajándékozás
Belgiumban a Valentin-napi csokoládék eddig a szerelem hevességét szimbolizálták, idén…
Tovább olvasom >További cikkeink
Németországban havi szinten lassult, éves összevetésben gyorsult a nagykereskedelmi árak emelkedése februárban
Németországban februárban havi szinten lassult, éves összevetésben gyorsult a nagykereskedelmi…
Tovább olvasom >Egyensúly és szépség a mindennapokban – A Balance by Béres Alexandra termékei már elérhetők a Rossmannban
Béres Alexandra Balance márkája új szépségápolási termékekkel debütált a Rossmannban,…
Tovább olvasom >Március 14-én fogyasztóvédelmi napot tartanak az Auchan áruházak
Az Auchan Magyarország 2017-től a Covid járvány megjelenéséig minden évben…
Tovább olvasom >