Csokoládégyár épül Hatvanban
Miután elkészültek a 7,6 milliárd forintos hatvani csokoládégyár tervei, októberben jöhet a kivitelezés, egy évre rá pedig indulhat a gyártás első fázisa – mondta a Világgazdaságnak Rania Ghraoui, a Ghraoui Csokoládé Manufaktúra Zrt. kommunikációs igazgatója.
4-5 közép-európai főváros vizsgáltak meg alaposan, amikor helyszínt kerestek a gyárhoz. Magyarország mellett több érv is szólt: Rania Ghraoui férjével, Bassam S. Ghraoui-val együtt szír-magyar kettős állampolgár, Damaszkusz után Budapest a második otthonuk. Ez párosul a vonzó befektetési lehetőséggel, amely a kedvező pénzügyi és adózási feltételeknek tudható be. Emellett az elhelyezkedés és az időjárás is Budapest mellett szólt.
Azért jöttünk ide, hogy a Ghraoui márka újjászületésével Magyarország felkerüljön a luxuscsokoládé-ipar térképére – jelentette ki az interjúban. A Hatvanban felépíteni tervezett gyárban 12 ezer négyzetméteren hoznak létre 540 új munkahelyet, de már most azt látják, hogy öt-hat éven belül akár meg is duplázhatják ezt a létszámot.
Azt is elárulta, hogy a sikeres próbaüzemet követően Csepelen kezdték meg az átmeneti gyártást, innen látják el leendő üzleteiket.
A tervek szerint a Magyarországon gyártandó évi 1000 tonnányi prémiumcsokoládé 95 százalékát, mintegy 200 millió euró értékben exportra szánják a tulajdonosok. Az Andrássy úti butik szeptemberben nyit, ezt követően november végén nyílik üzlet Párizsban, majd Berlinben. (portfolio.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Készlethiány és sztrájk miatt nőhet a banán, a csoki és az alkohol ára
A keleti és az Öböl-menti kikötőkben dolgozó part menti munkások…
Tovább olvasom >Egy ideig újra kapható lesz az ikonikus Marathon szelet az Egyesült Királyságban
A Mars Wrigley UK 34 év után ismét elérhetővé teszi…
Tovább olvasom >A KitKat bemutatta legújabb, kikapcsolódásra buzdító reklámfilmjét
A KitKat nemzetközi kutatása szerint sokan szoktak szünetet tartani a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Versenyhivatali fázisba ért az Indotek csoport Auchan-felvásárlása
Az Indotek csoport által vezetett, négy éve húzódó folyamat újabb…
Tovább olvasom >Tizenhárom millió forintot gyűjtött együtt a Nestlé és a Tesco a Magyar Élelmiszerbank részére
A Nestlé és a Tesco összefogásával megvalósult, tavaszi jótékonysági kampányban…
Tovább olvasom >Ismét elstartol a fenntartható életmód alapjaira nevelő Etesd az Eszed iskolai kihívás!
A Nestlé az Egészségesebb Gyerekekért és az Okos Doboz hiánypótló…
Tovább olvasom >