Csökkenti sajátmárkás termékei cukortartalmát a SPAR Horvátországban

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2023. 08. 09. 09:54

A SPAR Horvátországban csökkenti saját márkás termékeinek cukortartalmát az Egészségügyi Világszervezet (WHO) ajánlásaival összhangban.

A kiskereskedőnek eddig sikerült jelentősen csökkentenie a cukor mennyiségét 36 olyan termékben, amelyet horvát gyártók a SPAR márka számára gyártanak.

A Vindija horvát élelmiszeripari vállalat az elsők között támogatja a SPAR Croatia kezdeményezését.

Eddig a „z bregov” gyümölcsjoghurt termékcsaládot újította meg, 15%-kal csökkentette a cukor arányát, ami éves szinten 26 000 kilogrammal (kg) kevesebb cukor felhasználását eredményezte.

A Vindija gyümölcslé-család esetében éves szinten 231 700 kilogrammal csökkent a cukor mennyisége.

Miközben mindkét termékcsalád kalóriatartalmát csökkentették, a Vindija megőrizte termékeinek jól felismerhető ízvilágát.

A közeljövőben várhatóan más vezető horvát élelmiszer-előállítók is csatlakoznak a SPAR Croatia kezdeményezéséhez.

Az inspirációt az ausztriai SPAR hasonló kezdeményezése adta, amelyet az orvosi szakma, valamint olyan ismert márkák osztrák gyártói támogattak, mint a termékeihez hozzáadott cukor mennyiségét csökkentő Berglandmilch.

ESM

Kapcsolódó cikkeink