Csökkenti műanyag-felhasználását a Sainsbury’s a Greenpeace nyomására
Egyre erőteljesebbek a szükségtelen és nem újrafelhasználható műanyagok forgalomból történő kivonására irányuló folyamatok. Ennek kapcsán a Sainsbury’s is bejelentette, hogy radikális lépéseket tervez a műanyagcsökkentés érdekében, valamint elindít egy újrafelhasználással kapcsolatos mozgalmat. Ennek többek között az az oka, hogy a cég nemrég a Greenpeace célpontjává vált.
Tavaly a Sainsbury’s utolsóként végzett a Greenpeace szupermarketek műanyagpolitikáját vizsgáló felmérésében, mivel a cég csupán 77 tonnával tudta csökkenteni műanyaghulladékának mennyiségét, szemben más szupermarketekkel, amelyek akár 6500 tonnával termeltek kevesebb műanyag szemetet.
A Sainsbury’s április végén bejelentette: nem csomagolja műanyagba többé két káposztafajtáját, 100 tonnával csökkentve ezzel műanyaghulladékát az elkövetkező év során. Ezen felül a cég 2019 végéig minden nehezen újrahasznosítható műanyag csomagolástól meg akar szabadulni, ami nagyjából 128 tonnányival kevesebb szemetet jelent majd. (Packaging Insights)
Kapcsolódó cikkeink
Fenntartható csomagolás: fókuszban az újrahasznosítás és a körforgásos gazdaság
A csomagolás az ellátási lánc egyik kulcseleme, ahol a fenntarthatóság…
Tovább olvasom >Javíts meg! – A nap képe
Bármelyik élelmiszerüzletben előfordulhat, hogy a bevásárlókocsit kerekei másfelé vinnék, mint…
Tovább olvasom >Vidd magaddal bárhova: fenntartható csomagolás aktív fogyasztóknak
Az aktív fogyasztóknak szánt, ,,on-the-go” élelmiszerek kategóriája egyre nagyobb teret…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Trade magazin idén is megkérdezi az Olvasói véleményét a karácsonyi tv-reklámokról! Szavazzon Ön is!
A közönségszavazás 2024. december 12. és 19. között zajlik. 🎁…
Tovább olvasom >EuroCIS 2025: Komoly érdeklődés mutatkozik a kiskereskedelmi technológia szakvására iránt
Az Amazon és a TikTok nemrég egy olyan megállapodást kötött,…
Tovább olvasom >