Csökkenti műanyag-felhasználását a Sainsbury’s a Greenpeace nyomására
Egyre erőteljesebbek a szükségtelen és nem újrafelhasználható műanyagok forgalomból történő kivonására irányuló folyamatok. Ennek kapcsán a Sainsbury’s is bejelentette, hogy radikális lépéseket tervez a műanyagcsökkentés érdekében, valamint elindít egy újrafelhasználással kapcsolatos mozgalmat. Ennek többek között az az oka, hogy a cég nemrég a Greenpeace célpontjává vált.
Tavaly a Sainsbury’s utolsóként végzett a Greenpeace szupermarketek műanyagpolitikáját vizsgáló felmérésében, mivel a cég csupán 77 tonnával tudta csökkenteni műanyaghulladékának mennyiségét, szemben más szupermarketekkel, amelyek akár 6500 tonnával termeltek kevesebb műanyag szemetet.
A Sainsbury’s április végén bejelentette: nem csomagolja műanyagba többé két káposztafajtáját, 100 tonnával csökkentve ezzel műanyaghulladékát az elkövetkező év során. Ezen felül a cég 2019 végéig minden nehezen újrahasznosítható műanyag csomagolástól meg akar szabadulni, ami nagyjából 128 tonnányival kevesebb szemetet jelent majd. (Packaging Insights)
Kapcsolódó cikkeink
Mindent egy helyről: karácsonyi ajándékért is érdemes elmenni az Auchanba
Év végén a megszokottnál nemcsak többet vásárolunk, hanem aki teheti,…
Tovább olvasom >Az élelmiszeripar jövője: a vállalatok 50%-a fenntartható megoldások bevezetését tűzi ki célul – A Tetra Pak felmérés eredményei
Az élelmiszergyártás továbbra is energiaigényes folyamatokra és fosszilis tüzelőanyagokra támaszkodik,…
Tovább olvasom >Raisz Anikó: a cél nem a műanyag betiltása, hanem azok biztonságos és fenntartható használatának elősegítése
A cél nem a műanyagok betiltása, hanem azok biztonságos és…
Tovább olvasom >További cikkeink
A SPAR Magyarország is letette a névjegyét Budapest egyik legnagyobb hazai gin fesztiválja mellett
A IV. Gin Market Budapest minden eddiginél több kiállítóval, impozáns…
Tovább olvasom >Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Employer Branding az AI és a GenZ-k korában konferencia: A folytatás
2024. november 27-én a Pasaréti Közösségi Házban került megrendezésre a…
Tovább olvasom >