Csökkenti műanyag-felhasználását a Sainsbury’s a Greenpeace nyomására
Egyre erőteljesebbek a szükségtelen és nem újrafelhasználható műanyagok forgalomból történő kivonására irányuló folyamatok. Ennek kapcsán a Sainsbury’s is bejelentette, hogy radikális lépéseket tervez a műanyagcsökkentés érdekében, valamint elindít egy újrafelhasználással kapcsolatos mozgalmat. Ennek többek között az az oka, hogy a cég nemrég a Greenpeace célpontjává vált.
Tavaly a Sainsbury’s utolsóként végzett a Greenpeace szupermarketek műanyagpolitikáját vizsgáló felmérésében, mivel a cég csupán 77 tonnával tudta csökkenteni műanyaghulladékának mennyiségét, szemben más szupermarketekkel, amelyek akár 6500 tonnával termeltek kevesebb műanyag szemetet.
A Sainsbury’s április végén bejelentette: nem csomagolja műanyagba többé két káposztafajtáját, 100 tonnával csökkentve ezzel műanyaghulladékát az elkövetkező év során. Ezen felül a cég 2019 végéig minden nehezen újrahasznosítható műanyag csomagolástól meg akar szabadulni, ami nagyjából 128 tonnányival kevesebb szemetet jelent majd. (Packaging Insights)
Kapcsolódó cikkeink
Csökkenti a borcsomagolás mennyiségét az Aldi az Egyesült Királyságban
Az Aldi brit leányvállalata 2024 végéig megszünteti a saját márkás,…
Tovább olvasom >Belép a kombucha piacra a Lipton
Új, kombucha termékcsaládot dobott piacra a Carlsberg Britvic Lipton márkája…
Tovább olvasom >Több mint 130 szervezet sürget EU cselekvési tervet a növényi alapú étrend támogatására
Több mint 130 szervezet – köztük gazdálkodók, egészségügyi szakemberek, fogyasztói…
Tovább olvasom >További cikkeink
Kitűnően szerepeltek a 2024-es évjáratú borok a XXI. Synvino Borversenyen
Összesen 400 nevezés érkezett az ország 18 borvidékéről a Syngenta…
Tovább olvasom >Mit gondolnak a vállalati felsővezetők a művészetről?
„Topvezetők és a művészet – az örökség és a művészet…
Tovább olvasom >GELATISSIMO 2026: A fagylaltipar legnagyobb szakmai találkozója Stuttgartban
A fagylaltkedvelők és a szakma képviselői izgatottan várják a következő…
Tovább olvasom >