Csökkentette 2024-es értékesítési előrejelzését a Kraft Heinz
A Kraft Heinz, az egyik legnagyobb élelmiszeripari vállalat, 2024-re csökkentette értékesítési előrejelzését, mivel a megemelkedett árszintek egyre nagyobb nyomást gyakorolnak a fogyasztói keresletre. Az elmúlt két év jelentős áremelkedései következtében csökkent a kereslet az észak-amerikai és európai piacokon, különösen az alacsonyabb jövedelmű fogyasztók körében.

A megemelkedett árszintek egyre nagyobb nyomást gyakorolnak a fogyasztói keresletre
A cég szerdai bejelentése szerint az organikus értékesítési előrejelzéseiket is mérsékelték az év hátralévő részére. Az ilyen változtatások jelzik, hogy a növekvő árak hatással vannak a fogyasztói keresletre, különösen a kulcsfontosságú piacokon. A Kraft Heinz mellett más nagy élelmiszeripari vállalatok, mint a Conagra és a General Mills is hasonló kihívásokkal szembesülnek.
A második negyedév során a Kraft Heinz teljes volumene 3,4 százalékponttal csökkent, miközben az árak 1,0 százalékponttal emelkedtek. Összehasonlításképpen, az előző év azonos időszakában 7 százalékpontos volumencsökkenést és 11 százalékpontos áremelkedést tapasztaltak. Ez az adat alátámasztja, hogy bár az árak emelkedtek, a kereslet visszaesett.
A Kraft Heinz most arra számít, hogy 2024-ben az organikus nettó árbevétel stagnálni fog vagy akár 2%-kal csökkenhet is. Az organikus nettó árbevétel az inflációval korrigált bevételeket jelenti, így pontosabb képet ad a vállalat valós teljesítményéről. Ez azt sugallja, hogy bár az eladások nominálisan növekedhetnek, az infláció miatt reálértékben nem várható növekedés.
Ez a helyzet figyelmeztetésként szolgálhat más élelmiszeripari cégek számára is. Az áremelések hosszú távon nem fenntarthatók anélkül, hogy ne okoznának keresletcsökkenést. Sok fogyasztó már most is alternatív megoldásokat keres, például olcsóbb márkákat választ, vagy csökkenti vásárlásait.
A vállalatok többféleképpen reagálhatnak erre a kihívásra: az áremelések helyett költségcsökkentési intézkedéseket hozhatnak a profitabilitás megőrzése érdekében, vagy új termékek bevezetésével és a meglévők fejlesztésével próbálhatják meg újra felkelteni a fogyasztói érdeklődést.
Kapcsolódó cikkeink
Eladhatja a Kraft Heinz az olasz Plasmon bébiétel-márkát
A Kraft Heinz ismét fontolóra vette az olasz Plasmon bébiétel-márka…
Tovább olvasom >K&H: rekordszintre nőtt a fiatalok jövedelme
A fiatalok átlagos havi nettó jövedelme 234 ezer forintra nőtt…
Tovább olvasom >A Kraft Heinz korábbi vezetője lett a JDE Peet új vezérigazgatója
A holland tea- és kávégyártó JDE Peet’s a Kraft Heinz…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megéri fenntartható csomagolásra váltani?
A globális élelmiszeriparban a radikális innovációk száma 2007 óta folyamatosan…
Tovább olvasom >Mérséklődött az élelmiszer-alapanyagok világpiaci mutatója januárban
Az ENSZ Élelmezésügyi és Mezőgazdasági Szervezetének (FAO) pénteki jelentése szerint…
Tovább olvasom >Immerszív, hiperperszonális és biztonságos – POS trendek 2025
A fogyasztók 2025-ben minden eddiginél tudatosabbak, elvárásaik gyökeresen alakítják át…
Tovább olvasom >