Csökkentette 2024-es értékesítési előrejelzését a Kraft Heinz
A Kraft Heinz, az egyik legnagyobb élelmiszeripari vállalat, 2024-re csökkentette értékesítési előrejelzését, mivel a megemelkedett árszintek egyre nagyobb nyomást gyakorolnak a fogyasztói keresletre. Az elmúlt két év jelentős áremelkedései következtében csökkent a kereslet az észak-amerikai és európai piacokon, különösen az alacsonyabb jövedelmű fogyasztók körében.
A cég szerdai bejelentése szerint az organikus értékesítési előrejelzéseiket is mérsékelték az év hátralévő részére. Az ilyen változtatások jelzik, hogy a növekvő árak hatással vannak a fogyasztói keresletre, különösen a kulcsfontosságú piacokon. A Kraft Heinz mellett más nagy élelmiszeripari vállalatok, mint a Conagra és a General Mills is hasonló kihívásokkal szembesülnek.
A második negyedév során a Kraft Heinz teljes volumene 3,4 százalékponttal csökkent, miközben az árak 1,0 százalékponttal emelkedtek. Összehasonlításképpen, az előző év azonos időszakában 7 százalékpontos volumencsökkenést és 11 százalékpontos áremelkedést tapasztaltak. Ez az adat alátámasztja, hogy bár az árak emelkedtek, a kereslet visszaesett.
A Kraft Heinz most arra számít, hogy 2024-ben az organikus nettó árbevétel stagnálni fog vagy akár 2%-kal csökkenhet is. Az organikus nettó árbevétel az inflációval korrigált bevételeket jelenti, így pontosabb képet ad a vállalat valós teljesítményéről. Ez azt sugallja, hogy bár az eladások nominálisan növekedhetnek, az infláció miatt reálértékben nem várható növekedés.
Ez a helyzet figyelmeztetésként szolgálhat más élelmiszeripari cégek számára is. Az áremelések hosszú távon nem fenntarthatók anélkül, hogy ne okoznának keresletcsökkenést. Sok fogyasztó már most is alternatív megoldásokat keres, például olcsóbb márkákat választ, vagy csökkenti vásárlásait.
A vállalatok többféleképpen reagálhatnak erre a kihívásra: az áremelések helyett költségcsökkentési intézkedéseket hozhatnak a profitabilitás megőrzése érdekében, vagy új termékek bevezetésével és a meglévők fejlesztésével próbálhatják meg újra felkelteni a fogyasztói érdeklődést.
Kapcsolódó cikkeink
A Kraft Heinz korábbi vezetője lett a JDE Peet új vezérigazgatója
A holland tea- és kávégyártó JDE Peet’s a Kraft Heinz…
Tovább olvasom >Kisebbségi részesedés eladását fontolgatja a Capri-Sun
A svájci központú cégcsoport a hírek szerint több mint 500…
Tovább olvasom >Nőtt az Aldi bevétele, de veszteséges évet zárt
2023-ban az Aldi Magyarország Bt. szembesült a kihívásokkal, amelyek ellenére…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >