Csökkentette 2024-es értékesítési előrejelzését a Kraft Heinz
A Kraft Heinz, az egyik legnagyobb élelmiszeripari vállalat, 2024-re csökkentette értékesítési előrejelzését, mivel a megemelkedett árszintek egyre nagyobb nyomást gyakorolnak a fogyasztói keresletre. Az elmúlt két év jelentős áremelkedései következtében csökkent a kereslet az észak-amerikai és európai piacokon, különösen az alacsonyabb jövedelmű fogyasztók körében.

A megemelkedett árszintek egyre nagyobb nyomást gyakorolnak a fogyasztói keresletre
A cég szerdai bejelentése szerint az organikus értékesítési előrejelzéseiket is mérsékelték az év hátralévő részére. Az ilyen változtatások jelzik, hogy a növekvő árak hatással vannak a fogyasztói keresletre, különösen a kulcsfontosságú piacokon. A Kraft Heinz mellett más nagy élelmiszeripari vállalatok, mint a Conagra és a General Mills is hasonló kihívásokkal szembesülnek.
A második negyedév során a Kraft Heinz teljes volumene 3,4 százalékponttal csökkent, miközben az árak 1,0 százalékponttal emelkedtek. Összehasonlításképpen, az előző év azonos időszakában 7 százalékpontos volumencsökkenést és 11 százalékpontos áremelkedést tapasztaltak. Ez az adat alátámasztja, hogy bár az árak emelkedtek, a kereslet visszaesett.
A Kraft Heinz most arra számít, hogy 2024-ben az organikus nettó árbevétel stagnálni fog vagy akár 2%-kal csökkenhet is. Az organikus nettó árbevétel az inflációval korrigált bevételeket jelenti, így pontosabb képet ad a vállalat valós teljesítményéről. Ez azt sugallja, hogy bár az eladások nominálisan növekedhetnek, az infláció miatt reálértékben nem várható növekedés.
Ez a helyzet figyelmeztetésként szolgálhat más élelmiszeripari cégek számára is. Az áremelések hosszú távon nem fenntarthatók anélkül, hogy ne okoznának keresletcsökkenést. Sok fogyasztó már most is alternatív megoldásokat keres, például olcsóbb márkákat választ, vagy csökkenti vásárlásait.
A vállalatok többféleképpen reagálhatnak erre a kihívásra: az áremelések helyett költségcsökkentési intézkedéseket hozhatnak a profitabilitás megőrzése érdekében, vagy új termékek bevezetésével és a meglévők fejlesztésével próbálhatják meg újra felkelteni a fogyasztói érdeklődést.
Kapcsolódó cikkeink
Átalakítaná portfólióját a Kraft Heinz
A Kraft Heinz bejelentette, hogy termékportfóliójának átszervezése érdekében stratégiai átalakítást…
Tovább olvasom >Hárommilliárd dolláros gyárfejlesztésbe kezd a Kraft Heinz az Egyesült Államokban
A Kraft Heinz bejelentette, hogy 3 milliárd dollárt fektet be…
Tovább olvasom >Az adidas 12,7 százalékkal növelte negyedéves bevételét
A német adidas, a világ egyik vezető sportszergyártójának a bevétele…
Tovább olvasom >További cikkeink
„A polc nemcsak hely, hanem stratégia” – a P&G újragondolja a vásárlói élményt Magyarországon
Interjú Joanna Bohdanowicz-cal, a Procter & Gamble Közép-európai szenior igazgatójával…
Tovább olvasom >Brüsszel eljárást indított Magyarország ellen az árréskorlátozások miatt
Két kötelezettségszegési eljárást is indított Magyarország ellen az Európai Bizottság,…
Tovább olvasom >Májusban lassult az éves infláció az euróövezetben és az EU-ban
Az euróövezetben és az Európai Unióban is lassult az éves…
Tovább olvasom >