Csökkentette 2024-es értékesítési előrejelzését a Kraft Heinz
A Kraft Heinz, az egyik legnagyobb élelmiszeripari vállalat, 2024-re csökkentette értékesítési előrejelzését, mivel a megemelkedett árszintek egyre nagyobb nyomást gyakorolnak a fogyasztói keresletre. Az elmúlt két év jelentős áremelkedései következtében csökkent a kereslet az észak-amerikai és európai piacokon, különösen az alacsonyabb jövedelmű fogyasztók körében.

A megemelkedett árszintek egyre nagyobb nyomást gyakorolnak a fogyasztói keresletre
A cég szerdai bejelentése szerint az organikus értékesítési előrejelzéseiket is mérsékelték az év hátralévő részére. Az ilyen változtatások jelzik, hogy a növekvő árak hatással vannak a fogyasztói keresletre, különösen a kulcsfontosságú piacokon. A Kraft Heinz mellett más nagy élelmiszeripari vállalatok, mint a Conagra és a General Mills is hasonló kihívásokkal szembesülnek.
A második negyedév során a Kraft Heinz teljes volumene 3,4 százalékponttal csökkent, miközben az árak 1,0 százalékponttal emelkedtek. Összehasonlításképpen, az előző év azonos időszakában 7 százalékpontos volumencsökkenést és 11 százalékpontos áremelkedést tapasztaltak. Ez az adat alátámasztja, hogy bár az árak emelkedtek, a kereslet visszaesett.
A Kraft Heinz most arra számít, hogy 2024-ben az organikus nettó árbevétel stagnálni fog vagy akár 2%-kal csökkenhet is. Az organikus nettó árbevétel az inflációval korrigált bevételeket jelenti, így pontosabb képet ad a vállalat valós teljesítményéről. Ez azt sugallja, hogy bár az eladások nominálisan növekedhetnek, az infláció miatt reálértékben nem várható növekedés.
Ez a helyzet figyelmeztetésként szolgálhat más élelmiszeripari cégek számára is. Az áremelések hosszú távon nem fenntarthatók anélkül, hogy ne okoznának keresletcsökkenést. Sok fogyasztó már most is alternatív megoldásokat keres, például olcsóbb márkákat választ, vagy csökkenti vásárlásait.
A vállalatok többféleképpen reagálhatnak erre a kihívásra: az áremelések helyett költségcsökkentési intézkedéseket hozhatnak a profitabilitás megőrzése érdekében, vagy új termékek bevezetésével és a meglévők fejlesztésével próbálhatják meg újra felkelteni a fogyasztói érdeklődést.
Kapcsolódó cikkeink
Opten: csak keveseknél nőtt a profit 2024-ben
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Kettéválik a Kraft Heinz: új korszak kezdődik az élelmiszeripari óriás történetében
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Csaknem 4,5 milliárd forintos beruházást hajt végre a Gyulahús Kft.
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >További cikkeink
Átadták a 2025-ös Fenntartható jövőért díjakat: az év legkiemelkedőbb fenntartható vállalatai és vezetői kaptak elismerést
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Rózsaszín kamionok és kortárs művészek és influencerek hozzák mozgásba a reményt
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >AgriTech InnoExpo 2025 – ahol az innováció találkozik a természettel
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >
