Csökkenthetik a női higiéniai termékek áfáját Németországban
Csökkenthetik a női higiéniai termékek után fizetendő általános forgalmi adót (áfa) Németországban, erről csütörtökön fogadott el javaslatot a szövetségi parlament (Bundestag).
A menstruációval kapcsolatos termékek (Menstruationsprodukte) áfájának 19 százalékról 7 százalékra csökkentéséről és egyéb adózási változtatásokról rendelkező jogszabályt még a törvényhozás tartományi kormányokat összefogó kamarájának, a Bundesratnak is el kell fogadnia, hogy érvénybe léphessen.
A női higiéniai termékek átsorolását a kedvezményes áfakulcs alá tartozó termékek körébe eredetileg a Baloldal (die Linke) nevű ellenzéki párt kezdeményezte. Indítványukban kiemelték, hogy a jövedelemtől független adónemek társadalmilag igazságtalanok. Minél kisebb a jövedelem, annál nagyobb terhet jelentenek az ilyen adók, és ez az igazságtalanság a nőket többszörösen sújtja, mert eleve átlagosan 21 százalékkal kevesebbet keresnek, mint a férfiak. Az pedig „különösen nyilvánvaló igazságtalanság”, hogy a menstruációs termékek nem a kedvezményes áfakulcs alá tartoznak – írták.
Az átsorolást civilek is sürgették, az úgynevezett tamponadó – vagyis a női higiéniai termékek 19 százalékos áfája – ellen online petíciót indítottak „A havi ciklus nem luxus” címmel, amelyhez több tízezren csatlakoztak.
A kormánypártok ugyan elutasították a Baloldal indítványát, de a kezdeményezést átvették, és az ügyet végül a kormány által összeállított úgynevezett éves adótörvényben rendezték, amely az adórendszer következő évi változtatásait foglalja össze. A jogszabály több tucat kisebb reformot irányoz elő, tartalmaz a többi között kedvezményeket az elektromos vagy hibrid meghajtású autók és a szolgálati járműként szolgáló kerékpárok használatával, és rendelkezik arról is, hogy a 19 százalékos áfakulcs alól a 7 százalékos kulcs alá kerülnek az elektronikus formátumú könyvek és időszaki kiadványok, újságok, magazinok, folyóiratok.
Kapcsolódó cikkeink
Tovább nő a kártyás fizetések aránya Németországban
Az EHI Retail Institute adatai szerint a német kiskereskedelmi szektorban…
Tovább olvasom >Megvette a Vegan Food Group a német TofuTownt
A Vegan Food Group eddigi legnagyobb akvizíciója keretében vásárolta meg…
Tovább olvasom >Újfent csökkent a tejfogyasztás Németországban
Az adatok szerint a németek tejtermék-fogyasztása 2023-ban újabb rekordmélységbe szállt.…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hullámok a cégtrendben – a felszámolások és cégalapítások változó arcai
Csökkenő megszűnések mellett is csökkenő cégszámok a cégtrendben. A cégalapítási…
Tovább olvasom >IGD: A retail média és a hatékonyságnövelés fontos lesz 2024-ben
Az alábbi cikkünkben azt az IGD nemrégiben megjelent előrejelzésében felvázolt öt…
Tovább olvasom >Óvatosan, de tudatosan terveznek a hazai vállalkozások – VOSZ Barométer üzleti hangulatelemzés – 2024. I. negyedév
A bizonytalanság továbbra is erősen érezhető a hazai vállalkozások üzleti…
Tovább olvasom >