Csökkenthetik a női higiéniai termékek áfáját Németországban
Csökkenthetik a női higiéniai termékek után fizetendő általános forgalmi adót (áfa) Németországban, erről csütörtökön fogadott el javaslatot a szövetségi parlament (Bundestag).
A menstruációval kapcsolatos termékek (Menstruationsprodukte) áfájának 19 százalékról 7 százalékra csökkentéséről és egyéb adózási változtatásokról rendelkező jogszabályt még a törvényhozás tartományi kormányokat összefogó kamarájának, a Bundesratnak is el kell fogadnia, hogy érvénybe léphessen.
A női higiéniai termékek átsorolását a kedvezményes áfakulcs alá tartozó termékek körébe eredetileg a Baloldal (die Linke) nevű ellenzéki párt kezdeményezte. Indítványukban kiemelték, hogy a jövedelemtől független adónemek társadalmilag igazságtalanok. Minél kisebb a jövedelem, annál nagyobb terhet jelentenek az ilyen adók, és ez az igazságtalanság a nőket többszörösen sújtja, mert eleve átlagosan 21 százalékkal kevesebbet keresnek, mint a férfiak. Az pedig „különösen nyilvánvaló igazságtalanság”, hogy a menstruációs termékek nem a kedvezményes áfakulcs alá tartoznak – írták.
Az átsorolást civilek is sürgették, az úgynevezett tamponadó – vagyis a női higiéniai termékek 19 százalékos áfája – ellen online petíciót indítottak „A havi ciklus nem luxus” címmel, amelyhez több tízezren csatlakoztak.
A kormánypártok ugyan elutasították a Baloldal indítványát, de a kezdeményezést átvették, és az ügyet végül a kormány által összeállított úgynevezett éves adótörvényben rendezték, amely az adórendszer következő évi változtatásait foglalja össze. A jogszabály több tucat kisebb reformot irányoz elő, tartalmaz a többi között kedvezményeket az elektromos vagy hibrid meghajtású autók és a szolgálati járműként szolgáló kerékpárok használatával, és rendelkezik arról is, hogy a 19 százalékos áfakulcs alól a 7 százalékos kulcs alá kerülnek az elektronikus formátumú könyvek és időszaki kiadványok, újságok, magazinok, folyóiratok.
Kapcsolódó cikkeink
Az élelmiszerárak gyorsuló ütemben emelkedtek Németországban
Lassult a németországi infláció júniusban a szövetségi statisztikai hivatal, a…
Tovább olvasom >Két év után először nőtt az e-kereskedelem Németországban
Az iparági szövetség szerint a német online kiskereskedelemben két év…
Tovább olvasom >Európa legnagyobb autonóm szupermarketét nyitotta meg a Rewe
Hamburgban nyitotta meg a Rewe Európa legnagyobb autonóm szupermarketét, amely…
Tovább olvasom >További cikkeink
A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >Cégtrend 2024-ben: pozitívabb félév, de még mindig negatív üzenet
Az elmúlt öt év legalacsonyabb cégszámát idén júniusban regisztrálták. Az…
Tovább olvasom >A Magyar Marketing Szövetség a szakma utánpótlásáért
A Magyar Marketing Szövetség aktívan tesz a szakma jövőjéért, ezért…
Tovább olvasom >