Csökkenthetik a női higiéniai termékek áfáját Németországban
Csökkenthetik a női higiéniai termékek után fizetendő általános forgalmi adót (áfa) Németországban, erről csütörtökön fogadott el javaslatot a szövetségi parlament (Bundestag).
A menstruációval kapcsolatos termékek (Menstruationsprodukte) áfájának 19 százalékról 7 százalékra csökkentéséről és egyéb adózási változtatásokról rendelkező jogszabályt még a törvényhozás tartományi kormányokat összefogó kamarájának, a Bundesratnak is el kell fogadnia, hogy érvénybe léphessen.
A női higiéniai termékek átsorolását a kedvezményes áfakulcs alá tartozó termékek körébe eredetileg a Baloldal (die Linke) nevű ellenzéki párt kezdeményezte. Indítványukban kiemelték, hogy a jövedelemtől független adónemek társadalmilag igazságtalanok. Minél kisebb a jövedelem, annál nagyobb terhet jelentenek az ilyen adók, és ez az igazságtalanság a nőket többszörösen sújtja, mert eleve átlagosan 21 százalékkal kevesebbet keresnek, mint a férfiak. Az pedig „különösen nyilvánvaló igazságtalanság”, hogy a menstruációs termékek nem a kedvezményes áfakulcs alá tartoznak – írták.
Az átsorolást civilek is sürgették, az úgynevezett tamponadó – vagyis a női higiéniai termékek 19 százalékos áfája – ellen online petíciót indítottak „A havi ciklus nem luxus” címmel, amelyhez több tízezren csatlakoztak.
A kormánypártok ugyan elutasították a Baloldal indítványát, de a kezdeményezést átvették, és az ügyet végül a kormány által összeállított úgynevezett éves adótörvényben rendezték, amely az adórendszer következő évi változtatásait foglalja össze. A jogszabály több tucat kisebb reformot irányoz elő, tartalmaz a többi között kedvezményeket az elektromos vagy hibrid meghajtású autók és a szolgálati járműként szolgáló kerékpárok használatával, és rendelkezik arról is, hogy a 19 százalékos áfakulcs alól a 7 százalékos kulcs alá kerülnek az elektronikus formátumú könyvek és időszaki kiadványok, újságok, magazinok, folyóiratok.
Kapcsolódó cikkeink
Modern arculattal újít a Rossmann Németországban
A Rossmann drogérialánc átfogó bolti arculatváltásba kezdett Németországban: az új…
Tovább olvasom >Hódítanak a Tante Enso közösségi alapokon működő okosboltjai a vidéki Németországban
Németországban a Tante Enso a legnagyobb lefedettséggel bíró okosbolt-üzemeltető a…
Tovább olvasom >Átszervezi a németországi gyártást a Danone
A francia Danone „Renew Danone” programjának keretében átalakítja gyártási struktúráját,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Belép a brit Müller a funkcionális egészségmegőrző joghurtok piacára
A Müller UK & Ireland megállapodott az Egyesült Királyság elsőszámú…
Tovább olvasom >Modern arculattal újít a Rossmann Németországban
A Rossmann drogérialánc átfogó bolti arculatváltásba kezdett Németországban: az új…
Tovább olvasom >Automatizálással gyorsítja az élelmiszer-házhozszállítást Szingapúrban a Foodpanda
Teljes mértékben automatizálja szingapúri „dark store” raktárait a Foodpanda annak…
Tovább olvasom >