Csökkentett sótartalmú termékeket fejlesztett az Unilever Angliában
A dobozos egytálételek termékvonalba tartozó ételek ma 50 százalékkal kevesebb sót tartalmaznak, mint két évvel ezelőtt.
Az év elején az angol élelmiszeripari hatóság arra
buzdította a gyártókat, hogy csökkentsék termékeik sótartalmát és a lakosságot
is arra ösztönözték, hogy kísérjék jobban figyelemmel napi sóbevitelüket.
Az Unilever úgy döntött, hogy támogatva az állami túlsúllyal
kapcsolatos kampányokat, maga is az alacsonyabb zsírtartalmú ételek
kifejlesztése és a természetes ízesítőanyagok használata felé fordul. Egy adag
„karcsúsított" termék immár a napi sóbevitel csupán 25 százalékát fedezi,
szemben a korábbi 57-el – és az ízek nem változtak.
Az angol élelmiszeripari hatóság szerint Nagybritannia
vezető szerepet tölt be a termékek sócsökkentésével kapcsolatos
fejlesztésekben. Tavaly 7,4 milliárd font értékű termék sócsökkentését
regisztrálták, két éve ez még csak 2,4 milliárd font volt.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Sallai Rolanddal mutatja be saját márkás kínálatát a SPAR
A SPAR Magyarország országos kampányt indít Sallai Rolanddal, a magyar…
Tovább olvasom >Újabb fénykorát éli a magyarok által kedvel Szobi
A Szobi márkanév, valamint az ahhoz kapcsolódó termékek magyarok millióinak…
Tovább olvasom >Feltörtük a kollagénkódot: íme mi működik, és mi csak üres ígéret!
A kollagén évezredeken át csendben végezte a dolgát a szervezetünkben,…
Tovább olvasom >