Csökkentenék a csomagolóanyagokat
Jelentős FMCG-cégek, többek között a Cadbury Schweppes, a Coca-Cola Enterprises és a Masterfoods irta alá a Courtauld Commitment elnevezésű egyezményt, amely a felhasznált csomagolóanyagok mennyiségének csökkentését célozza a szektorban.
Az első csomagolóanyag spórolásra ösztönző egyezményt, a
Courtauld Commitmentet már korábban aláírta 13 vállalat, olyanok mint a Heinz,
a Northern Foods és Unilever, őket követte most kilenc további óriás, a már
említetteken kívül a Britvic, a Dairy Crest, a Duchy Originals, a McBride és a
Nestlé.
A csatlakozók mind megfogadják, hogy a jövő évtől kezdve megállítják, és
2010-ig pedig csökkentik a felhasznált csomagolóanyagok mennyiségének, valamint
az élelmiszerpazarlás mértékének növekedését Nagy Britanniában, ahol évente
mintegy 6,7 millió tonna, más számítások szerint pedig az előállított élelem
harmada megy a szemétbe.
A szándéknyilatkozatot egyébként több brit nagyvállalat, például a Marks and
Spencer és a Tesco "zöld" kampánya is megelőzte, de egyre több
multinacionális vállalat (mint például a Music Television) von be
környezettudatosságra buzdító elemeket kommunikációjába. Így a WRAP is idén
ősszel tervezi elindítani átfogó fogyasztói kampányát, amelyben a
csomagolóanyag- és élelmiszerpazarlás veszélyeire hívja fel a figyelmet.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
ESG – a fenntarthatósági szabványokról jogi szemmel
2023 decembere óta számos jogszabály látott napvilágot az ESG-részletszabályokról, amelyben…
Tovább olvasom >Áttörést ért el a DairyX a tejmentes kazein előállításával
Jelentős előrelépést tett az izraeli DairyX Foods start-up a tejmentes…
Tovább olvasom >Mesterséges intelligenciával küzd a brit Co-op 40 millió fontnyi vesztesége ellen
A brit Co-op szupermarketlánc mesterséges intelligenciát (AI) alkalmaz a tolvajok…
Tovább olvasom >