Csökkentenék a csomagolóanyagokat
Jelentős FMCG-cégek, többek között a Cadbury Schweppes, a Coca-Cola Enterprises és a Masterfoods irta alá a Courtauld Commitment elnevezésű egyezményt, amely a felhasznált csomagolóanyagok mennyiségének csökkentését célozza a szektorban.
Az első csomagolóanyag spórolásra ösztönző egyezményt, a
Courtauld Commitmentet már korábban aláírta 13 vállalat, olyanok mint a Heinz,
a Northern Foods és Unilever, őket követte most kilenc további óriás, a már
említetteken kívül a Britvic, a Dairy Crest, a Duchy Originals, a McBride és a
Nestlé.
A csatlakozók mind megfogadják, hogy a jövő évtől kezdve megállítják, és
2010-ig pedig csökkentik a felhasznált csomagolóanyagok mennyiségének, valamint
az élelmiszerpazarlás mértékének növekedését Nagy Britanniában, ahol évente
mintegy 6,7 millió tonna, más számítások szerint pedig az előállított élelem
harmada megy a szemétbe.
A szándéknyilatkozatot egyébként több brit nagyvállalat, például a Marks and
Spencer és a Tesco "zöld" kampánya is megelőzte, de egyre több
multinacionális vállalat (mint például a Music Television) von be
környezettudatosságra buzdító elemeket kommunikációjába. Így a WRAP is idén
ősszel tervezi elindítani átfogó fogyasztói kampányát, amelyben a
csomagolóanyag- és élelmiszerpazarlás veszélyeire hívja fel a figyelmet.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A KPMG idén is megkérdezte a vezérigazgatókat: szaporodtak a kihívások, a vezetők borúlátóbbak, mint egy éve ilyenkor
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Élelmezési világnap 2025 – 80 éves a FAO
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Lex trappistsa – lex uborka
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >