Csökkentek a fogyasztói árak az euróövezetben
Az Európai Unió statisztikai hivatala (Eurostat) által hétfőn kiadott előzetes adatok szerint februárban 0,2 százalékkal csökkentek a fogyasztói árak az egy évvel korábbiakkal szemben. A januári 0,3 százalékos emelkedés után elemzők stagnálásra számítottak.
Utoljára tavaly szeptemberben csökkentek a fogyasztói árak, akkor 0,1 százalékkal. A mostaninál nagyobb csökkenést legutóbb tavaly februárban mértek, akkor 0,3 százalékos volt az éves árcsökkenés.
A gyakran változékony energia-, élelmiszer-, alkohol- és dohányárakat nem tartalmazó maginfláció éves összevetésben februárban 0,7 százalékra esett az előző havi 1,0 százalékról. Ennél alacsonyabb értéket, 0,6 százalékot, legutóbb tavaly áprilisban jegyeztek fel. Elemzők 0,9 százalékos maginflációra számítottak.
Az élelmiszerek, dohánytermékek és alkoholos italok ára 0,7 százalékkal emelkedett a januári 1,0 százalék után az euróövezetben. A szolgáltatások a januári 1,2 százalék után 1,0 százalékkal drágultak az év második hónapjában. Az energiaárak viszont 8,0 százalékkal csökkentek az előző havi 5,4 százalékos visszaesés után.
A fogyasztói árak csökkenése kudarcot jelent az Európai Központi Banknak (EKB), amely igyekszik megakadályozni, hogy az euróövezet krónikus deflációba csússzon. Az EKB kormányzótanácsa március 9-10-én tartja következő ülését, amelyen döntést hoz arról, hogy megerősítse-e további intézkedésekkel a gazdasági növekedést ösztönző programját.
Mario Draghi, az EKB elnöke a közelmúltban többször is elmondta, hogy habozás nélkül cselekedni fognak, ha megítélésük szerint a közelmúltbeli pénzpiaci zavarok vagy az alacsonyabb olajárak még tovább nyomják lefelé az inflációt az euróövezetben. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Magyarország 20 éve az EU-ban: hogyan változott a lakosság fogyasztása?
2004. május 1-én tíz új állam csatlakozott az Európai Unióhoz,…
Tovább olvasom >MNB: romlott Magyarország versenyképessége az uniós rangsorban
Magyarország versenyképessége két helyet romlott 2023-ban a megelőző évhez képest,…
Tovább olvasom >Nem csak Magyarországon hasítanak a kötelező akciók
Szerbia folytatja az infláció elleni küzdelmet, és tovább bővíti az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >