Csökkentek a fogyasztói árak az euróövezetben
Az Európai Unió statisztikai hivatala (Eurostat) által hétfőn kiadott előzetes adatok szerint februárban 0,2 százalékkal csökkentek a fogyasztói árak az egy évvel korábbiakkal szemben. A januári 0,3 százalékos emelkedés után elemzők stagnálásra számítottak.
Utoljára tavaly szeptemberben csökkentek a fogyasztói árak, akkor 0,1 százalékkal. A mostaninál nagyobb csökkenést legutóbb tavaly februárban mértek, akkor 0,3 százalékos volt az éves árcsökkenés.
A gyakran változékony energia-, élelmiszer-, alkohol- és dohányárakat nem tartalmazó maginfláció éves összevetésben februárban 0,7 százalékra esett az előző havi 1,0 százalékról. Ennél alacsonyabb értéket, 0,6 százalékot, legutóbb tavaly áprilisban jegyeztek fel. Elemzők 0,9 százalékos maginflációra számítottak.
Az élelmiszerek, dohánytermékek és alkoholos italok ára 0,7 százalékkal emelkedett a januári 1,0 százalék után az euróövezetben. A szolgáltatások a januári 1,2 százalék után 1,0 százalékkal drágultak az év második hónapjában. Az energiaárak viszont 8,0 százalékkal csökkentek az előző havi 5,4 százalékos visszaesés után.
A fogyasztói árak csökkenése kudarcot jelent az Európai Központi Banknak (EKB), amely igyekszik megakadályozni, hogy az euróövezet krónikus deflációba csússzon. Az EKB kormányzótanácsa március 9-10-én tartja következő ülését, amelyen döntést hoz arról, hogy megerősítse-e további intézkedésekkel a gazdasági növekedést ösztönző programját.
Mario Draghi, az EKB elnöke a közelmúltban többször is elmondta, hogy habozás nélkül cselekedni fognak, ha megítélésük szerint a közelmúltbeli pénzpiaci zavarok vagy az alacsonyabb olajárak még tovább nyomják lefelé az inflációt az euróövezetben. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
K&H: a tényadatban szereplőnél jóval komolyabb inflációt érzékelnek a középkorúak
A középkorú magyarok inflációs érzete továbbra is messze meghaladja a…
Tovább olvasom >Júniusban újra emelkedett az infláció – a gyümölcsök drágulása húzza felfelé az árakat
Júniusra 4,6 százalékra nőtt az éves infláció, szemben a májusi…
Tovább olvasom >Krisán László: A stabilizáció az első lépés, de a versenyképességhez új válaszokra van szükség
A vállalkozások számára 2024 a stabilizáció időszaka volt – de…
Tovább olvasom >További cikkeink
Spanyolországban vezeti be első AI-alapú megoldását a Carrefour
A francia Carrefour Spanyolországot választotta első mesterségesintelligencia-alapú megoldásának bevezetésére. Az AI.Carrefour…
Tovább olvasom >Kétszeres POP világbajnok a magyar Gösser Spritz display
Idén két világbajnoki címre is büszke lehet a hazai POP-szakma.…
Tovább olvasom >Legendás olasz panettone-gyártót vett az ír Valeo Foods
Újabb olasz cég felvásárlását jelentette be az ír székhelyű Valeo…
Tovább olvasom >