Csökkent szeptemberben az euróövezeti infláció
Elsősorban az energiaárak csökkenése miatt elmaradt a várakozásoktól, alacsonyabb lett az előző havinál a fogyasztói árak emelkedésének szeptemberi üteme az euróövezetben az Európai Unió statisztikai hivatala, az Eurostat kedden publikált előzetes jelentése alapján.
Szeptemberben 0,9 százalékkal, 2016 novembere óta a legkevésbé emelkedtek a fogyasztói árak az euróövezet 19 tagállamában az Eurostat előzetes adatai szerint. Augusztusban 1,0 százalék volt az éves áremelkedés és ugyanennyit vártak szeptemberre is piaci elemzők.
Az energia, élelmiszer és élvezeti cikkek nélküli áremelkedés (maginfláció) 1,0 százalék volt szeptemberben az augusztusi 0,9 százalék után. Az élelmiszerek és élvezeti cikkek ára éves bázison 1,6 százalékkal emelkedett szeptemberben az augusztusi 2,1 százalék után, az energiaárak 1,8 százalékkal csökkentek az augusztusi 0,6 százalékos havi csökkenés után.
Az augusztusihoz képest a fogyasztói árak 0,2 százalékkal emelkedtek szeptemberben. Ezen belül energia, élelmiszer és élvezeti cikkek nélkül 0,4 százalékkal emelkedtek havi bázison az árak. Az élelmiszerek és élvezeti cikkek ára 0,2 százalékkal csökkent havi bázison, az energiaárak pedig nem változtak. A nem energiaipari iparcikkek ára 3,0 százalékkal emelkedett, a szolgáltatások ára 1,1 százalékkal csökkent. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A várakozásokon felül alakult az euróövezet ipari termelése februárban
Februárban a várakozásokon felüli mértékben növekedett az euróövezet ipari termelése…
Tovább olvasom >Komoly átalakulásban a magyar tésztapiac
A szokások változása alapjaiban formálják át a magyar tésztapiacot –…
Tovább olvasom >Magyarország gazdasági sérülékenysége: okok, következmények és lehetséges kiutak
Az elmúlt évek gazdasági folyamatai ismét ráirányították a figyelmet a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Szétzilált piac, bizonytalan jövő – súlyos következményekkel járhat a ragadós száj- és körömfájás-járvány
Miközben a hatóságok versenyt futnak az idővel, hogy megfékezzék a…
Tovább olvasom >Kiderült, melyik a reklámpiac legerősebb hónapja
Továbbra is a november a legerősebb hónap a reklámpiacon –…
Tovább olvasom >A GKI 2-2,5%-os gazdasági növekedést vár 2025-ben
A GKI Gazdaságkutató Zrt. 2025-re 2-2,5%-os GDP-növekedést prognosztizál, amely a külpiaci…
Tovább olvasom >