Csökkent a német kiskereskedelmi forgalom
Decemberben csökkent a kiskereskedelmi forgalom Németországban a német szövetségi statisztikai hivatal, a Destatis kedden közzétett kimutatása szerint.
Tavaly decemberben a német kiskereskedelmi forgalom árhatások kiszűrésével 1,1 százalékkal csökkent a 2015 decemberihez képest. A novemberi kiskereskedelmi forgalmi adatot a Destatis 3,2 százalék növekedésről 3,5 százalék növekedésre módosította.
A kiskereskedelmi forgalom nominálisan (árhatások kiszűrése nélkül) 0,6 százalékkal nőtt tavaly decemberben az egy évvel korábbihoz képest. A kiskereskedelmi árak 1,8 százalékkal haladták meg az egy évvel korábbit tavaly decemberben. Novemberben még 0,9 százalékos volt az éves áremelkedés.
Az előző havihoz képest 0,9 százalékkal csökkent a kiskereskedelmi forgalom decemberben. Elemzők 0,6 százalék növekedést vártak.
Tavaly egész évben 1,6 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom reálértékben és 2,2 százalékkal nominálisan 2015-höz képest. A német kiskereskedelmi forgalom így tavaly már sorban a hetedik éve emelkedett mind reálértékben, mind nominálisan. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Hódítanak a Tante Enso közösségi alapokon működő okosboltjai a vidéki Németországban
Németországban a Tante Enso a legnagyobb lefedettséggel bíró okosbolt-üzemeltető a…
Tovább olvasom >Átszervezi a németországi gyártást a Danone
A francia Danone „Renew Danone” programjának keretében átalakítja gyártási struktúráját,…
Tovább olvasom >Árcsökkentéssel könnyíti a háztartások életét a Lidl és az Eroski
Jelentősen csökkentette árait a Lidl és az Eroski annak érdekében,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Az élelmiszerbiztonságra is kihathat a ragadós száj- és körömfájás-járvány
Miközben a hatóságok versenyt futnak az idővel, hogy megfékezzék a…
Tovább olvasom >Több mint 10 ezer tonna élelmiszert mentett meg az Élelmiszerbank 2024-ben
A Magyar Élelmiszerbank Egyesület 2024-ben összesen 10 359 tonna lejáratközeli…
Tovább olvasom >Kiderült, melyik a reklámpiac legerősebb hónapja
Továbbra is a november a legerősebb hónap a reklámpiacon –…
Tovább olvasom >