Csökkent a kiskereskedelmi forgalom Japánban
A várakozásokkal ellentétben nem emelkedett, hanem csökkent a kiskereskedelmi forgalom októberben Japánban, ami kétségessé teszi azokat a reményeket, hogy a gyenge harmadik negyedév után feléled a fogyasztók költekezési kedve.
Éves összevetésben 0,2 százalékkal csökkent, szeptemberhez képest pedig stagnált a kiskereskedelmi forgalom októberben, míg elemzők 0,2 százalékos bővülésre számítottak éves és havi szinten is. Szeptemberben még éves összehasonlításban 2,3 százalékos, havi szinten pedig 0,8 százalékos emelkedést mértek.
A nagyáruházakban és szupermarketekben 0,7 százalékkal csökkent a forgalom októberben, valamelyest enyhébb ütemben az elemzők által várt 0,8 százalékos visszaeséshez képest.
A japán gazdaság növekedését az utóbbi két évben elsősorban az export hajtotta, de a háztartások fogyasztása is emelkedésre váltott, és ha szerény mértékben is, de hat egymást követő negyedévben nőtt, mígnem július-szeptemberben 0,5 százalékkal csökkent. A visszaesést főleg annak tulajdonítják elemzők, hogy augusztusban a kedvezőtlen időjárás miatt sokan a lábukat sem tették ki otthonról. Októberben is hasonló volt a helyzet, a tájfunok és heves esőzések miatt, ráadásul tavalyhoz képest eggyel kevesebb volt a szombatra eső napok száma.
Mindazonáltal a fogyasztók bizalmát tükröző hangulatindex négyéves csúcson áll, amit az immár hét negyedéve töretlen gazdasági növekedés, illetve a béremelkedési várakozások támasztanak alá.
Tokuda Hidenobu, a Mizuho Kutatóintézet vezető közgazdásza szerint alapvetően továbbra is a fellendülés a trend, és magas részvényárfolyamok az egyik tényező, ami a fogyasztást ösztönzi. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >Éledező kiskereskedelem, hulló kkv-k: mit tehetnek a cégek?
A KSH adatai szerint az év első öt hónapjában javult…
Tovább olvasom >KSH: a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakához viszonyítva 3,6 százalékkal nőtt
Májusban a kiskereskedelmi forgalom volumene a nyers és a naptárhatástól…
Tovább olvasom >További cikkeink
A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >Cégtrend 2024-ben: pozitívabb félév, de még mindig negatív üzenet
Az elmúlt öt év legalacsonyabb cégszámát idén júniusban regisztrálták. Az…
Tovább olvasom >A Magyar Marketing Szövetség a szakma utánpótlásáért
A Magyar Marketing Szövetség aktívan tesz a szakma jövőjéért, ezért…
Tovább olvasom >