Csökkent a kiskereskedelmi forgalom Japánban
A várakozásokkal ellentétben nem emelkedett, hanem csökkent a kiskereskedelmi forgalom októberben Japánban, ami kétségessé teszi azokat a reményeket, hogy a gyenge harmadik negyedév után feléled a fogyasztók költekezési kedve.
Éves összevetésben 0,2 százalékkal csökkent, szeptemberhez képest pedig stagnált a kiskereskedelmi forgalom októberben, míg elemzők 0,2 százalékos bővülésre számítottak éves és havi szinten is. Szeptemberben még éves összehasonlításban 2,3 százalékos, havi szinten pedig 0,8 százalékos emelkedést mértek.
A nagyáruházakban és szupermarketekben 0,7 százalékkal csökkent a forgalom októberben, valamelyest enyhébb ütemben az elemzők által várt 0,8 százalékos visszaeséshez képest.
A japán gazdaság növekedését az utóbbi két évben elsősorban az export hajtotta, de a háztartások fogyasztása is emelkedésre váltott, és ha szerény mértékben is, de hat egymást követő negyedévben nőtt, mígnem július-szeptemberben 0,5 százalékkal csökkent. A visszaesést főleg annak tulajdonítják elemzők, hogy augusztusban a kedvezőtlen időjárás miatt sokan a lábukat sem tették ki otthonról. Októberben is hasonló volt a helyzet, a tájfunok és heves esőzések miatt, ráadásul tavalyhoz képest eggyel kevesebb volt a szombatra eső napok száma.
Mindazonáltal a fogyasztók bizalmát tükröző hangulatindex négyéves csúcson áll, amit az immár hét negyedéve töretlen gazdasági növekedés, illetve a béremelkedési várakozások támasztanak alá.
Tokuda Hidenobu, a Mizuho Kutatóintézet vezető közgazdásza szerint alapvetően továbbra is a fellendülés a trend, és magas részvényárfolyamok az egyik tényező, ami a fogyasztást ösztönzi. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Kína újra megnyitja piacát a japán tengeri termékek előtt
Kína újra megnyitja piacát a japán tengeri termékek előtt, amelyekre…
Tovább olvasom >Németországban a vártnál jelentősebben lassult a kiskereskedelmi forgalom növekedése májusban
Az elemzők által becsültnél erőteljesebben lassul a kiskereskedelmi forgalom növekedése…
Tovább olvasom >Májusban tovább nőtt Kína ipari termelése és kiskereskedelmi forgalma
Májusban tovább nőtt az ipari termelés Kínában, de hat hónapja…
Tovább olvasom >További cikkeink
Amitől a terméket a kosárba helyezzük – kutatás
A PwC és a Publicis Groupe Hungary legújabb közös kutatása…
Tovább olvasom >Korhatár alá került az energiaital: amit minden boltosnak tudnia kell
Június 11-től életbe lépett az energiaitalok árusítására vonatkozó új szabályozás:…
Tovább olvasom >Háztartási és higiénés termékek ára is nyomon követhető az Árfigyelőben
Újabb 42 termékkategóriával bővült a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) által működtetett,…
Tovább olvasom >