Csökkent a kiskereskedelmi forgalom Japánban
A várakozásokkal ellentétben nem emelkedett, hanem csökkent a kiskereskedelmi forgalom októberben Japánban, ami kétségessé teszi azokat a reményeket, hogy a gyenge harmadik negyedév után feléled a fogyasztók költekezési kedve.
Éves összevetésben 0,2 százalékkal csökkent, szeptemberhez képest pedig stagnált a kiskereskedelmi forgalom októberben, míg elemzők 0,2 százalékos bővülésre számítottak éves és havi szinten is. Szeptemberben még éves összehasonlításban 2,3 százalékos, havi szinten pedig 0,8 százalékos emelkedést mértek.
A nagyáruházakban és szupermarketekben 0,7 százalékkal csökkent a forgalom októberben, valamelyest enyhébb ütemben az elemzők által várt 0,8 százalékos visszaeséshez képest.
A japán gazdaság növekedését az utóbbi két évben elsősorban az export hajtotta, de a háztartások fogyasztása is emelkedésre váltott, és ha szerény mértékben is, de hat egymást követő negyedévben nőtt, mígnem július-szeptemberben 0,5 százalékkal csökkent. A visszaesést főleg annak tulajdonítják elemzők, hogy augusztusban a kedvezőtlen időjárás miatt sokan a lábukat sem tették ki otthonról. Októberben is hasonló volt a helyzet, a tájfunok és heves esőzések miatt, ráadásul tavalyhoz képest eggyel kevesebb volt a szombatra eső napok száma.
Mindazonáltal a fogyasztók bizalmát tükröző hangulatindex négyéves csúcson áll, amit az immár hét negyedéve töretlen gazdasági növekedés, illetve a béremelkedési várakozások támasztanak alá.
Tokuda Hidenobu, a Mizuho Kutatóintézet vezető közgazdásza szerint alapvetően továbbra is a fellendülés a trend, és magas részvényárfolyamok az egyik tényező, ami a fogyasztást ösztönzi. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Éves szinten gyorsult, de februárhoz képest visszaesett a kiskereskedelmi forgalom – ágazati kitekintő
Várakozásunknak megfelelően gyengébb adatok érkeztek a boltokból: 0,6%-kal csökkent a…
Tovább olvasom >KSH: februárban a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakit 3,3 százalékkal haladta meg, az előző hónaphoz képest 0,6 százalékkal mérséklődött
Februárban a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers adat szerint 0,2…
Tovább olvasom >NGM: februárban több mint 3 százalékkal bővült a kiskereskedelmi forgalom – folyamatos a fogyasztói bizalom erősödése
Az év első két hónapjában a kiskereskedelmi forgalom volumene 4…
Tovább olvasom >További cikkeink
Több mint 13 tonna adomány gyűlt össze a NOE és a CBA közös húsvéti akcióján
Több mint 13 tonna adomány gyűlt össze a Nagycsaládosok Országos…
Tovább olvasom >A digitális detox a húsvéti böjt idején: az addiktív telefonhasználat sokkal súlyosabb és általánosabb probléma, mint gondoljuk
A húsvéti böjt hagyományosan a befelé fordulás, a lemondás és…
Tovább olvasom >Kegyetlen április fagykárok: akár 100%-os terméskiesés is előfordulhat
Az április eleji tavaszi fagyok ismét komoly problémát okoztak a…
Tovább olvasom >