Csökkent az októberi euróövezeti infláció
Elsősorban az energiaárak csökkenése miatt alacsonyabb lett az előző havinál a fogyasztói árak éves emelkedésének októberi üteme az euróövezetben.
Az Európai Unió statisztikai hivatala, az Eurostat csütörtökön előzetes adatként azt közölte, hogy októberben 0,7 százalékkal emelkedtek a fogyasztói árak az euróövezet 19 tagállamában az egy évvel korábbiakhoz képest.
Szeptemberben 0,8 százalék, tavaly októberben még 2,3 százalék volt az éves áremelkedés.
Elemzők szintén 0,7 százalékos októberi éves szintű fogyasztói áremelkedéssel számoltak.
Az energia, élelmiszer és élvezeti cikkek nélküli áremelkedés (maginfláció) 1,1 százalék volt októberben a szeptemberi 1 százalék és a tavaly októberi 1,2 százalék után. Az élelmiszerek és élvezeti cikkek ára éves összevetésben 1,6 százalékkal emelkedett októberben a szeptemberi ugyancsak 1,6 százalék után, tavaly októberben 2,2 százalék volt.
Az energiaárak 3,2 százalékkal csökkentek októberben a szeptemberi szerényebb, 1,8 százalékos csökkenés után. Tavaly októberben az energiaárak még 10,8 százalékkal nőttek. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A várakozásokon felül alakult az euróövezet ipari termelése februárban
Februárban a várakozásokon felüli mértékben növekedett az euróövezet ipari termelése…
Tovább olvasom >Komoly átalakulásban a magyar tésztapiac
A szokások változása alapjaiban formálják át a magyar tésztapiacot –…
Tovább olvasom >Magyarország gazdasági sérülékenysége: okok, következmények és lehetséges kiutak
Az elmúlt évek gazdasági folyamatai ismét ráirányították a figyelmet a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Több mint 10 ezer tonna élelmiszert mentett meg az Élelmiszerbank 2024-ben
A Magyar Élelmiszerbank Egyesület 2024-ben összesen 10 359 tonna lejáratközeli…
Tovább olvasom >Szétzilált piac, bizonytalan jövő – súlyos következményekkel járhat a ragadós száj- és körömfájás-járvány
Miközben a hatóságok versenyt futnak az idővel, hogy megfékezzék a…
Tovább olvasom >Kiderült, melyik a reklámpiac legerősebb hónapja
Továbbra is a november a legerősebb hónap a reklámpiacon –…
Tovább olvasom >