Csökkent az októberi euróövezeti infláció
Elsősorban az energiaárak csökkenése miatt alacsonyabb lett az előző havinál a fogyasztói árak éves emelkedésének októberi üteme az euróövezetben.
Az Európai Unió statisztikai hivatala, az Eurostat csütörtökön előzetes adatként azt közölte, hogy októberben 0,7 százalékkal emelkedtek a fogyasztói árak az euróövezet 19 tagállamában az egy évvel korábbiakhoz képest.
Szeptemberben 0,8 százalék, tavaly októberben még 2,3 százalék volt az éves áremelkedés.
Elemzők szintén 0,7 százalékos októberi éves szintű fogyasztói áremelkedéssel számoltak.
Az energia, élelmiszer és élvezeti cikkek nélküli áremelkedés (maginfláció) 1,1 százalék volt októberben a szeptemberi 1 százalék és a tavaly októberi 1,2 százalék után. Az élelmiszerek és élvezeti cikkek ára éves összevetésben 1,6 százalékkal emelkedett októberben a szeptemberi ugyancsak 1,6 százalék után, tavaly októberben 2,2 százalék volt.
Az energiaárak 3,2 százalékkal csökkentek októberben a szeptemberi szerényebb, 1,8 százalékos csökkenés után. Tavaly októberben az energiaárak még 10,8 százalékkal nőttek. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Folytatódhat jövőre a hitelezés fellendülése?
Akár még a 2021-es rekordévet is túlszárnyalhatja idén a lakossági…
Tovább olvasom >3,7%-kal emelkedtek az árak novemberben
Az októberi 3,2%-os év/év alapú áremelkedést követően novemberben 3,7%-kal nőttek átlagosan…
Tovább olvasom >Nagy Márton: a kormány alacsony szinten tartja az inflációt, a hangsúlyt a termelékenység növelésére kell helyezni
A Központi Statisztikai Hivatal legfrissebb adatai alapján az infláció novemberben…
Tovább olvasom >További cikkeink
Gyümölcslékoncentrátum-gyártót vásárolt az Eckes-Granini Németországban
Európa egyik vezető gyümölcslégyártója, az Eckes-Granini megvásárolta Németországban a gyümölcsital-koncentrátumok…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin 2024/12-2025/1. száma
A digitális verzió ezúttal is bővített formában, 192 oldalon jelent meg. Alább, a levél alján…
Tovább olvasom >Visszafogott év után erős az ünnepi szezon
Az online vásárlók 74%-a, mintegy 3,1 millió fő készül az…
Tovább olvasom >