Csökkent az okostelefonok világpiaci értékesítése
A második negyedévben csak az öt legnagyobb gyártó tudta növelni okostelefon-eladásait, a világpiaci forgalom azonban összességében csökkent – állapítja meg az amerikai International Data Corporation (IDC) informatikai és távközlési piackutató vállalat elemzése.
A második negyedévben 341,6 millió okostelefont értékesítettek a világpiacon, 1,3 százalékkal kevesebbet mint egy évvel korábban és 0,8 százalékkal kevesebbet, mint az első negyedévben.
Az okostelefon piacának két hagyományos vezetője, a Samsung és az Apple mögé már jó ideje kínai cégek zárkóznak fel a legnagyobb öt közé. A kínai gyártók közötti egy helycsere kivételével ebben most sem történt változás. Az ötödik helyről a Xiaomi ütötte ki csekély előnnyel a szintén kínai vivo céget.
A piacvezető Samsung 1,4 százalékkal több okostelefont értékesített az idei második negyedévben, mint tavaly. Az eladott 79,8 millió készülékkel 23,3 százalékos piaci részesedést biztosított magának a tavalyi 22,7 százalék után.
Az Apple 41,0 millió készüléket értékesített, 1,5 százalékkal többet az egy évvel korábbinál, piaci részesedése pedig 12,0 százalékra nőtt 11,7 százalékról. Az Apple új modellje, az iPhone 7 és iPhone 7 Plus kétszámjegyű százalékos növekedést ért el, megemelve ezzel készülékei átlagos eladási árát.
A Huawei eladásait 19,6 százalékkal 38,5 millióra növelte, piaci részesedése 11,3 százalékra nőtt 9,3 százalékról. A Huawei elsősorban a prémium kategóriában erősíti modellkínálatát és a két piacvezető márka megelőzését tűzte ki célul.
Az OPPO eladásai 22,4 százalékkal 27,8 millióra nőttek, piaci részesedése 8,1 százalékra emelkedett 6,6 százalékról. Az OPPO Kínán kívül elsősorban a délkelet-ázsiai piacon terjeszkedik gyors ütemben.
A legnagyobb mértékben, 58,9 százalékkal a Xiaomi növelte eladásait, 21,2 millió okostelefont adott el a második negyedévben a 2016 második negyedévi 13,3 millió után, ami akkor még nem volt elegendő az öt legnagyobb gyártó közé kerüléshez.
Az összes többi márkából 133,4 millió készüléket értékesítettek az idei második negyedévben a világpiacon, ami 16 százalékos csökkenés és 39 százalékos piaci részesedés, a korábbi 45,9 százalék után. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
GKI elemzés: Stagnálás közelében a feldolgozóipari munkatermelékenység
A magyar gazdaságfejlesztési stratégia egyik központi eleme a magyar ipar…
Tovább olvasom >Dinamikusan bővül a second-hand piac Magyarországon: az iPhone és Apple Watch a legkelendőbbek
A second-hand készülékek piaca világszinten 12%-kal nőtt, de hazánkban is…
Tovább olvasom >A vásárlók idén karácsonykor a technológia segítségével vadásznak majd a legjobb ajánlatokra
A kutatások szerint az ajándékvásárlási szezon már október végén elkezdődik.…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Fél év alatt 100 millió forint felajánlást tettek karitatív célokra a fogyasztók a kötelező visszaváltási rendszer révén
A hat hónapja kezdődött és a mindennapok szerves részévé vált…
Tovább olvasom >