Csökkent az európai kiskereskedelmi forgalom
Novemberben csökkent az előző havihoz képest a kiskereskedelmi forgalom az euróövezetben és az Európai Unióban az EU statisztikai hivatala, az Eurostat kimutatása szerint.
Tavaly novemberben az előző havihoz képest szezonális kiigazítással 0,4 százalékkal csökkent a kiskereskedelmi forgalom az euróövezet 19 tagállamában és 0,1 százalékkal az Európai Unió 28 tagállamában.
Az előző hónapban, októberben 1,4 százalék volt a havi növekedés mértéke az euróövezetben és 1,3 százalék az EU-ban.
2016 novemberében 2015 novemberéhez képest naptári kiigazítással a szezonálisan kiigazított kiskereskedelmi forgalom 2,3 százalékkal nőtt az euróövezetben és 3,4 százalékkal az Európai Unióban.
Novemberben a kiskereskedelmi forgalom legnagyobb havi csökkenését Németországban regisztrálták, 1,8 százalékosat. Ausztriában és Portugáliában 1,3 százalékkal csökkent a kiskereskedelmi forgalom. Havi növekedést Luxembourgban mutattak ki, 6,2 százalékosat, valamint Észtországban 1,7 százalékosat, Romániában, Szlovéniában és Szlovákiában pedig 1,4 százalékosat.
Éves összevetésben a legnagyobb növekedés, 12,4 Luxembourgban volt a kiskereskedelmi forgalomban, míg Szlovéniában 11,3 százalékos, Romániában 9,5 százalékos. Belgiumban 0,2 százalékkal csökkent a kiskereskedelmi forgalom tavaly novemberben éves bázison. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
EuroCIS 2025: Komoly érdeklődés mutatkozik a kiskereskedelmi technológia szakvására iránt
Az Amazon és a TikTok nemrég egy olyan megállapodást kötött,…
Tovább olvasom >KSH: a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakit 3,6, az előző havit 1,2 százalékkal haladta meg
Októberben a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers adat szerint 4,0,…
Tovább olvasom >AM: a méhészeti ágazat jelentősége túlmutat önmagán
A méhészeti ágazat jelentősége túlmutat önmagán, mézet lehet importálni, beporzást…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Fél év alatt 100 millió forint felajánlást tettek karitatív célokra a fogyasztók a kötelező visszaváltási rendszer révén
A hat hónapja kezdődött és a mindennapok szerves részévé vált…
Tovább olvasom >