Csökkent az európai kiskereskedelmi forgalom
Novemberben csökkent az előző havihoz képest a kiskereskedelmi forgalom az euróövezetben és az Európai Unióban az EU statisztikai hivatala, az Eurostat kimutatása szerint.
Tavaly novemberben az előző havihoz képest szezonális kiigazítással 0,4 százalékkal csökkent a kiskereskedelmi forgalom az euróövezet 19 tagállamában és 0,1 százalékkal az Európai Unió 28 tagállamában.
Az előző hónapban, októberben 1,4 százalék volt a havi növekedés mértéke az euróövezetben és 1,3 százalék az EU-ban.
2016 novemberében 2015 novemberéhez képest naptári kiigazítással a szezonálisan kiigazított kiskereskedelmi forgalom 2,3 százalékkal nőtt az euróövezetben és 3,4 százalékkal az Európai Unióban.
Novemberben a kiskereskedelmi forgalom legnagyobb havi csökkenését Németországban regisztrálták, 1,8 százalékosat. Ausztriában és Portugáliában 1,3 százalékkal csökkent a kiskereskedelmi forgalom. Havi növekedést Luxembourgban mutattak ki, 6,2 százalékosat, valamint Észtországban 1,7 százalékosat, Romániában, Szlovéniában és Szlovákiában pedig 1,4 százalékosat.
Éves összevetésben a legnagyobb növekedés, 12,4 Luxembourgban volt a kiskereskedelmi forgalomban, míg Szlovéniában 11,3 százalékos, Romániában 9,5 százalékos. Belgiumban 0,2 százalékkal csökkent a kiskereskedelmi forgalom tavaly novemberben éves bázison. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Kihirdették az Európai Unió mesterséges intelligenciáról szóló rendeletét
A mai napon kihirdették az EU mesterséges intelligenciáról szóló rendeletét…
Tovább olvasom >Szintetikus vegyületek az ételeinkben? Fontos uniós projekt hazai partnere a Tudatos Vásárlók Egyesülete
A ToxFree Life for All az EU frissen indult tudatosságnövelő…
Tovább olvasom >Klímapolitikai Intézet: az élelmiszerek további drágulását okozhatja a klímaváltozás
A klímaváltozás jelentős hatást gyakorol a világ mezőgazdaságára, a környezeti…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >