Csökkent az euróövezet kiskereskedelmi forgalma
Júliusban a vártnál nagyobb mértékben csökkent az előző havihoz képest az euróövezet kiskereskedelmi forgalma az Európai Unió statisztikai hivatala, az Eurostat kedden közzétett kimutatása szerint.
Az idén júliusban az előző havihoz képest szezonális kiigazítással 0,3 százalékkal csökkent a kiskereskedelmi forgalom az euróövezet 19 tagállamában és 0,2 százalékkal csökkent az Európai Unió 28 tagállamában.
Az előző hónapban, júniusban az euróövezetben 0,6 százalékkal, az Európai Unióban 0,5 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom májushoz képest.
Éves bázison, 2016 júliusához képest az idén júliusban az euróövezetben 2,6 százalékkal, az EU-ban 2,7 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom.
Júliusban havi összevetésben az euróövezetben a kiskereskedelmi forgalom a várt 0,2 százalékos csökkenésnél kevésbé, 0,3 százalékkal csökkent, éves bázison pedig a várt 2,5 százalékos növekedésnél nagyobb mértékben, 2,6 százalékkal nőtt.
Havi bázison a kiskereskedelmi forgalom legnagyobb csökkenését, 1,2 százalékot, Németországban regisztrálták júliusban. Horvátországban 1,1 százalék, Észtországban és Ausztriában 1,0 százalék volt a havi csökkenés.
A legnagyobb havi növekedés Szlovéniában volt júliusban a kiskereskedelmi forgalomban, 1,4 százalékos. Romániában és Svédországban pedig 1,2 százalék volt a forgalomnövekedés.
Az egy évvel korábbihoz képest az idén júliusban Szlovéniában 10,0 százalékkal, Romániában 8,8 százalékkal, Lengyelországban 7,9 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom, míg éves bázison csökkenést csak Belgiumban regisztráltak, egy százalékosat.
Magyarországon júliusban az előző havihoz képest 0,4 százalékkal csökkent a kiskereskedelmi forgalom, az egy évvel korábbihoz képest pedig 4,2 százalékkal emelkedett. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Egyre keresettebbek a teljes munkaidős kiskereskedelmi állások az USA-ban
Egyre nagyobb érdeklődést tapasztalnak a kiskereskedők az álláskeresők részéről a…
Tovább olvasom >Az euróövezetben több mint kétéves csúcsra javult a fogyasztói hangulat áprilisban
Az euróövezetben a vártnál némileg kisebb mértékben, azonban így is…
Tovább olvasom >IGD: A retail média és a hatékonyságnövelés fontos lesz 2024-ben
Az alábbi cikkünkben azt az IGD nemrégiben megjelent előrejelzésében felvázolt öt…
Tovább olvasom >További cikkeink
A SZÉP-kártya negyedéves eredményei igazolják a vállalkozók javaslatát
A Nemzetgazdasági Minisztérium április 22-én kiadott közleménye szerint 2024 első negyedévét tekintve…
Tovább olvasom >Haltermelés Magyarországon: a szakma növekvő munkaerőhiánnyal küzd
Az alacsony takarmányárak és a jó vízszintek ellenére a magyar…
Tovább olvasom >Mesterséges intelligencia a borászatban: az új technológia megváltoztatja a borkészítés módját
A mesterséges intelligencia forradalmasítja az amerikai borászatot, lehetővé téve a…
Tovább olvasom >