Csökkent az alkoholfogyasztás Szlovákiában
Csökkenő irányzatot mutat a lakosság egy főre jutó alkoholfogyasztása Szlovákiában – írta honlapján a pluska.sk szlovák hírportál a Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet (OECD) aktuális statisztikájára hivatkozva kedden.
A szlovák hírportál által idézett kimutatás szerint a 2013-as évben egy szlovák állampolgár átlagosan 9,9 liter tiszta szesznek megfelelő alkoholos italt fogyasztott el. Ez a mennyiség mintegy tíz százalékkal volt kevesebb az ezredfordulón kimutatott, egy főre eső 11 liternél.
Ezzel Szlovákia az OECD egy főre jutó alkoholfogyasztása tekintetében 44 országot rangsoroló listáján a 15. helyen szerepel.
A listát Litvánia vezeti 14,3 literes egy főre jutó átlaggal, a második helyen Ausztria (12,2 liter), a harmadikon Észtország (11,8 liter) a negyediken Csehország (11,5 liter) az ötödiken pedig Oroszország (11,2 liter) áll.
Lubomír Okruhlica, az állami Kábítószerfüggőség-kezelő Központ (CpLDZ) igazgatója szerint az OECD-statisztika által kimutatott számok, illetve azok pozitív kicsengése óvatosan kezelendő, tekintve, hogy a szlovákiai alkoholfogyasztás viszonylag még mindig magasnak számít, és saját módszer szerint készült kimutatásuk alapján az egy főre eső mennyiség éves átlagban 10 és 13 liter közé tehető. Az adatok tágabb értelmezésének szükségességére mutat rá Ivan Novotny, az alkoholfüggőség kezelésére szakosodott egyik szlovákiai klinika szakértője is, aki korábbi nyilatkozatában arra mutatott rá, hogy bár Szlovákiában az elmúlt években csökkent az egy lakosra jutó alkoholmennyiség, a szeszfogyasztók egyes csoportjaiban viszont egyáltalán nem volt tapasztalható csökkenés, a „komoly fogyasztók” kategóriájába soroltak esetében egy főre 29 liter tiszta szesznek megfelelő alkoholos ital jutott.
Ez utóbbival állhat összefüggésben az is, hogy a csökkenő fogyasztási átlag dacára az országban az elmúlt években folyamatosan és jelentős arányban emelkedett az alkoholfogyasztásból eredő betegségek okozta elhalálozások száma, amely csak az utóbbi három évben 60 százalékkal nőtt. (Starovic Tibor, MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az élelmiszer-kiskereskedelmet a drogéria-kínálattal ötvöző új formátumot indít Szlovákiában a Biedronka
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Az OECD Versenybizottságának egyik alelnöke lett a GVH elnöke
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Non-food kínálatra és brit stílusú értékalapú árazásra alapoz a Tesco Szlovákiában
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hogyan kerülhetőek el az online vásárlás bosszúságai?
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Eljött a céges karácsonyok ideje: pénzkidobás vagy jó buli?
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Az ár kevés, promó és re(in)nováció viszi fel a gépet
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >
