Csökkent a tejtermékek átlagos fogyasztói ára

Szerző: trademagazin Dátum: 2010. 02. 08. 00:01

A nagy forgalmú tejtermékekből általában többet adtak el 2009-ben, mint tavalyelőtt.
Sajtból 10 százalékkal nőtt mennyiségben a kiskereskedelmi forgalom, gyümölcsjoghurtból 2, tejfölből pedig 6 százalékkal – állapítja meg a Nielsen.

A piackutató vállalat ugyanakkor értékben 3 százalékos csökkenést regisztrált a vizsgált kilenc nagy kategóriánál, amelyek együttes bolti forgalma közel 205 milliárd forintot ért el tavaly.
Többet adtak el a boltok múlt évben túróból, vajból, kefirből és natúr joghurtból.
A gyümölcsjoghurt piaca értékben is bővült, ahogyan a vajé és a túróé is.
Ugyanakkor mind mennyiséget, mind értéket tekintve kevesebbet adtak el hűtött szeletes édességből és hűtött tejdesszertből.
Általában azért nőtt a tejtermékek forgalma mennyiségben, mert az emberek egy része úgy növelte fogyasztását, hogy olcsóbb, illetve nagyobb kiszerelésű termékek felé fordult, és kereste a promóciókat.
A vásárlási szokások változása következtében a mennyiségi eladással súlyozott fogyasztói átlagárak részben csökkentek 2009 november-decemberben, az előző évi hasonló periódushoz képest.
A legnagyobb kategória, a sajt 70 milliárd forintot meghaladó forgalma értékben 5 százalékkal csökkent, egyik évről a másikra. Mennyiségben viszont 10 százalékos növekedést regisztrált a Nielsen, így a piac mérete túllépett az 50 ezer tonnán.
Az eltérő trendek magyarázata itt is leginkább abban rejlik, hogy a fogyasztók egy része olcsóbb fajtára, márkára vagy olcsóbb üzletre váltott. Az átlagosnál rendszerint alacsonyabb áron kínált kereskedelmi márkás termékek részesedése így tovább növekedett.




Kapcsolódó cikkeink