Csökkent a tejtermékek átlagos fogyasztói ára
A nagy forgalmú tejtermékekből általában többet adtak el 2009-ben, mint tavalyelőtt.
Sajtból 10 százalékkal nőtt mennyiségben a kiskereskedelmi forgalom, gyümölcsjoghurtból 2, tejfölből pedig 6 százalékkal – állapítja meg a Nielsen.
A piackutató vállalat ugyanakkor értékben 3 százalékos csökkenést regisztrált a vizsgált kilenc nagy kategóriánál, amelyek együttes bolti forgalma közel 205 milliárd forintot ért el tavaly.
Többet adtak el a boltok múlt évben túróból, vajból, kefirből és natúr joghurtból.
A gyümölcsjoghurt piaca értékben is bővült, ahogyan a vajé és a túróé is.
Ugyanakkor mind mennyiséget, mind értéket tekintve kevesebbet adtak el hűtött szeletes édességből és hűtött tejdesszertből.
Általában azért nőtt a tejtermékek forgalma mennyiségben, mert az emberek egy része úgy növelte fogyasztását, hogy olcsóbb, illetve nagyobb kiszerelésű termékek felé fordult, és kereste a promóciókat.
A vásárlási szokások változása következtében a mennyiségi eladással súlyozott fogyasztói átlagárak részben csökkentek 2009 november-decemberben, az előző évi hasonló periódushoz képest.
A legnagyobb kategória, a sajt 70 milliárd forintot meghaladó forgalma értékben 5 százalékkal csökkent, egyik évről a másikra. Mennyiségben viszont 10 százalékos növekedést regisztrált a Nielsen, így a piac mérete túllépett az 50 ezer tonnán.
Az eltérő trendek magyarázata itt is leginkább abban rejlik, hogy a fogyasztók egy része olcsóbb fajtára, márkára vagy olcsóbb üzletre váltott. Az átlagosnál rendszerint alacsonyabb áron kínált kereskedelmi márkás termékek részesedése így tovább növekedett.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Éles árverseny és kihívások a magyar élelmiszeriparban
A magyar élelmiszerpiacon komoly árverseny alakult ki, mivel a forgalom…
Tovább olvasom >A magyar vásárlók stresszmentes karácsonyt szeretnének: online előre vásárolnak és 100 000 forint felett költenek ajándékokra
A magyarok idén több mint 100 000 forintot terveznek karácsonyi…
Tovább olvasom >Visszaesett az élelmiszerár-emelkedés, nem várható jelentős drágulás év végéig
Az elmúlt két évben meredek élelmiszerár-emelkedést tapasztaltak a fogyasztók Magyarországon,…
Tovább olvasom >