Csökkent a tejtermékek átlagos fogyasztói ára
A nagy forgalmú tejtermékekből általában többet adtak el 2009-ben, mint tavalyelőtt.
Sajtból 10 százalékkal nőtt mennyiségben a kiskereskedelmi forgalom, gyümölcsjoghurtból 2, tejfölből pedig 6 százalékkal – állapítja meg a Nielsen.
A piackutató vállalat ugyanakkor értékben 3 százalékos csökkenést regisztrált a vizsgált kilenc nagy kategóriánál, amelyek együttes bolti forgalma közel 205 milliárd forintot ért el tavaly.
Többet adtak el a boltok múlt évben túróból, vajból, kefirből és natúr joghurtból.
A gyümölcsjoghurt piaca értékben is bővült, ahogyan a vajé és a túróé is.
Ugyanakkor mind mennyiséget, mind értéket tekintve kevesebbet adtak el hűtött szeletes édességből és hűtött tejdesszertből.
Általában azért nőtt a tejtermékek forgalma mennyiségben, mert az emberek egy része úgy növelte fogyasztását, hogy olcsóbb, illetve nagyobb kiszerelésű termékek felé fordult, és kereste a promóciókat.
A vásárlási szokások változása következtében a mennyiségi eladással súlyozott fogyasztói átlagárak részben csökkentek 2009 november-decemberben, az előző évi hasonló periódushoz képest.
A legnagyobb kategória, a sajt 70 milliárd forintot meghaladó forgalma értékben 5 százalékkal csökkent, egyik évről a másikra. Mennyiségben viszont 10 százalékos növekedést regisztrált a Nielsen, így a piac mérete túllépett az 50 ezer tonnán.
Az eltérő trendek magyarázata itt is leginkább abban rejlik, hogy a fogyasztók egy része olcsóbb fajtára, márkára vagy olcsóbb üzletre váltott. Az átlagosnál rendszerint alacsonyabb áron kínált kereskedelmi márkás termékek részesedése így tovább növekedett.

Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Amitől a terméket a kosárba helyezzük – kutatás
A PwC és a Publicis Groupe Hungary legújabb közös kutatása…
Tovább olvasom >Korhatár alá került az energiaital: amit minden boltosnak tudnia kell
Június 11-től életbe lépett az energiaitalok árusítására vonatkozó új szabályozás:…
Tovább olvasom >Háztartási és higiénés termékek ára is nyomon követhető az Árfigyelőben
Újabb 42 termékkategóriával bővült a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) által működtetett,…
Tovább olvasom >