Csökkent a svájci órák eladása tavaly
Csökkent a svájci óragyártó ágazat eladása tavaly, amikor decemberben már a 11. egymást követő hónapban jegyeztek fel visszaesést az értékesítésben.
A svájci óraipari szövetség (FHS) honlapján szereplő adatok szerint tavaly 16 milliárd 984 millió frank értékben adtak el külföldön svájci órákat, ami 21,8 százalékkal elmarad a 2019. évitől, amikor még 2,4 százalékos emelkedést regisztráltak a megelőző évhez képest.
Decemberben a teljes óraexport értéke éves összevetésben 2,5 százalékkal, 1 milliárd 716 millió frankra csökkent. Ezen belül a karórák kiviteléből származó bevétel 2,2 százalékkal, 1 milliárd 636 millió frankra mérséklődött 2019 decemberével összevetve.
Az eladott karórák darabszámában a legnagyobb visszaesés a 200 frank alattiaknál volt decemberben, 20,5 százalék 2019 decemberével összevetve. Ebben a kategóriában volt a legnagyobb a bevételcsökkenés is, 19,3 százalék.
Egyedül az 500 és 3 ezer frank közötti, közepes árkategóriájú karórákból sikerült többet eladni a múlt hónapban éves szinten, 17,6 százalékkal, míg az értékesített órákból származó bevétel 19,5 százalékkal emelkedett.
A felsőkategóriás, 3 ezer frank feletti órák eladott darabszáma 12,9 százalékkal esett, az ebbe a kategóriába tartozó órák eladásából származó bevétel ugyanakkor csak szerényen, 2,2 százalékkal mérséklődött éves összevetésben.
Decemberben Kína volt a svájci órák legfontosabb felvevő piaca 17,9 százalékos piaci részesedéssel, az ide irányuló órakivitel értéke 45,2 százalékkal, 306,6 millió frankra ugrott.
A svájci órák második legnagyobb piaca decemberben az Egyesült Államok volt, 10,9 százalékos részesedéssel, a svájci export 2,4 százalékkal, 187,1 millió frankra csökkent.
A harmadik legfontosabb piac 10,2 százalékos részesedéssel Hongkong volt, ahová a múlt hónapban exportált svájci órák értéke 175,8 millió frank volt, 19,2 százalékkal elmaradt az egy évvel korábbitól.
A negyedik legnagyobb, 6,1 százalékos piaci részesedéssel rendelkező Japánban a svájci órák eladása 0,8 százalékkal, 105,4 millió frankra mérséklődött.
Az 5,7 százalékos piaci részesedésű Szingapúrban az értékesítés 6,6 százalékkal, 98 millió frankra süllyedt.
A decemberben sorrendben hatodik, 4,7 százalékos piaci részesedéssel rendelkező Egyesült Arab Emírségekben az értékesítés 9,7 százalékkal, 81,4 millió frankra esett.
Decemberben ebbe a hat országba irányult a svájci óraexport 55,6 százaléka, az eladásból származó együttes bevétel 3,5 százalékkal, 954,2 millió frankra emelkedett. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Német területen ritkaságszámba megy az ingyenes kiszállítás
Németországban, Ausztriában és Svájcban az online kiskereskedőknek csak egy töredéke…
Tovább olvasom >Több mint 100 biotermék árát csökkenti a Lidl Svájcban
A svájci Lidl több mint 100 biotermék árát csökkenti tartósan…
Tovább olvasom >Országos gyorstöltő-hálózatot terve kiépíteni az Aldi Svájcban
A Gofast céggel társulva tervez az Aldi Suisse 2024 nyarától…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >