Csökkent a svájci órák eladása tavaly
Csökkent a svájci óragyártó ágazat eladása tavaly, amikor decemberben már a 11. egymást követő hónapban jegyeztek fel visszaesést az értékesítésben.
A svájci óraipari szövetség (FHS) honlapján szereplő adatok szerint tavaly 16 milliárd 984 millió frank értékben adtak el külföldön svájci órákat, ami 21,8 százalékkal elmarad a 2019. évitől, amikor még 2,4 százalékos emelkedést regisztráltak a megelőző évhez képest.
Decemberben a teljes óraexport értéke éves összevetésben 2,5 százalékkal, 1 milliárd 716 millió frankra csökkent. Ezen belül a karórák kiviteléből származó bevétel 2,2 százalékkal, 1 milliárd 636 millió frankra mérséklődött 2019 decemberével összevetve.
Az eladott karórák darabszámában a legnagyobb visszaesés a 200 frank alattiaknál volt decemberben, 20,5 százalék 2019 decemberével összevetve. Ebben a kategóriában volt a legnagyobb a bevételcsökkenés is, 19,3 százalék.
Egyedül az 500 és 3 ezer frank közötti, közepes árkategóriájú karórákból sikerült többet eladni a múlt hónapban éves szinten, 17,6 százalékkal, míg az értékesített órákból származó bevétel 19,5 százalékkal emelkedett.
A felsőkategóriás, 3 ezer frank feletti órák eladott darabszáma 12,9 százalékkal esett, az ebbe a kategóriába tartozó órák eladásából származó bevétel ugyanakkor csak szerényen, 2,2 százalékkal mérséklődött éves összevetésben.
Decemberben Kína volt a svájci órák legfontosabb felvevő piaca 17,9 százalékos piaci részesedéssel, az ide irányuló órakivitel értéke 45,2 százalékkal, 306,6 millió frankra ugrott.
A svájci órák második legnagyobb piaca decemberben az Egyesült Államok volt, 10,9 százalékos részesedéssel, a svájci export 2,4 százalékkal, 187,1 millió frankra csökkent.
A harmadik legfontosabb piac 10,2 százalékos részesedéssel Hongkong volt, ahová a múlt hónapban exportált svájci órák értéke 175,8 millió frank volt, 19,2 százalékkal elmaradt az egy évvel korábbitól.
A negyedik legnagyobb, 6,1 százalékos piaci részesedéssel rendelkező Japánban a svájci órák eladása 0,8 százalékkal, 105,4 millió frankra mérséklődött.
Az 5,7 százalékos piaci részesedésű Szingapúrban az értékesítés 6,6 százalékkal, 98 millió frankra süllyedt.
A decemberben sorrendben hatodik, 4,7 százalékos piaci részesedéssel rendelkező Egyesült Arab Emírségekben az értékesítés 9,7 százalékkal, 81,4 millió frankra esett.
Decemberben ebbe a hat országba irányult a svájci óraexport 55,6 százaléka, az eladásból származó együttes bevétel 3,5 százalékkal, 954,2 millió frankra emelkedett. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Svájcban terjeszkedik a Rossmann
A Svájcban már régóta közkedvelt Rossmann drogérialánc az év végén…
Tovább olvasom >Ezekért a termékekért rohamoznák meg a boltokat, ha jönne egy katasztrófa
A koronavírus-járvány tanulsága alapján fontos felkészülni a váratlan eseményekre, legyen…
Tovább olvasom >150 munkahelyet szüntet meg Migros Supermarket AG üzletmenetének racionalizálása során
A Migros Supermarket AG, a Migros szupermarket üzletága, 2024. július…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >