Csökkent a német kiskereskedelmi forgalom
Áprilisban, a pozitív elemzői várakozásokra rácáfolva, csökkent az előző havihoz képest a német kiskereskedelmi forgalom, az egy évvel korábbihoz képest viszont a vártnál nagyobb mértékben emelkedett – derül ki a német szövetségi statisztikai hivatal, a Destatis kedden közzétett jelentéséből.
Németországban a kiskereskedelmi forgalom áprilisban az előző havihoz képest 0,9 százalékkal csökkent reálértéken és 0,5 százalékkal nominálisan a Destatis előzetes adatai szerint.
Elemzők 0,9 százalékos havi növekedést vártak áprilisra. Ehelyett egymás után a második havi csökkenés következett be. Márciusban reálértéken 1,4 százalék, nominálisan 1,2 százalék volt a havi csökkenés. Februárban ezzel szemben még 0,4, illetve 0,2 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom.
Az egy évvel korábbihoz képest, árhatásoktól megtisztítva, reálértéken és nominálisan is 2,3 százalékkal nőtt áprilisban a német kiskereskedelmi forgalom.
Elemzők ennél kisebb mértékű, 1,9 százalékos éves növekedést vártak áprilisra. Az idén áprilisban 26, a tavalyiban 25 kiskereskedelmi munkanap volt.
Az előző hónapban, márciusban reálértéken és nominálisan is 0,6 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom az egy évvel korábbihoz képest.
A január-áprilisi periódusban a német kiskereskedelmi forgalom reálértéken 1,9 százalékkal, nominálisan pedig 2,0 százalékkal nőtt 2015 azonos periódusához képest. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az élelmiszerárak gyorsuló ütemben emelkedtek Németországban
Lassult a németországi infláció júniusban a szövetségi statisztikai hivatal, a…
Tovább olvasom >Két év után először nőtt az e-kereskedelem Németországban
Az iparági szövetség szerint a német online kiskereskedelemben két év…
Tovább olvasom >Európa legnagyobb autonóm szupermarketét nyitotta meg a Rewe
Hamburgban nyitotta meg a Rewe Európa legnagyobb autonóm szupermarketét, amely…
Tovább olvasom >További cikkeink
VOSZ Barométer – 2024. II. negyedév: kötelező optimizmus vagy valódi növekedés?
Az inflációs érzékelés továbbra is jelen van hazai vállalkozásoknál, miközben…
Tovább olvasom >Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >