Csökkent a német kiskereskedelmi forgalom
Áprilisban, a pozitív elemzői várakozásokra rácáfolva, csökkent az előző havihoz képest a német kiskereskedelmi forgalom, az egy évvel korábbihoz képest viszont a vártnál nagyobb mértékben emelkedett – derül ki a német szövetségi statisztikai hivatal, a Destatis kedden közzétett jelentéséből.
Németországban a kiskereskedelmi forgalom áprilisban az előző havihoz képest 0,9 százalékkal csökkent reálértéken és 0,5 százalékkal nominálisan a Destatis előzetes adatai szerint.
Elemzők 0,9 százalékos havi növekedést vártak áprilisra. Ehelyett egymás után a második havi csökkenés következett be. Márciusban reálértéken 1,4 százalék, nominálisan 1,2 százalék volt a havi csökkenés. Februárban ezzel szemben még 0,4, illetve 0,2 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom.
Az egy évvel korábbihoz képest, árhatásoktól megtisztítva, reálértéken és nominálisan is 2,3 százalékkal nőtt áprilisban a német kiskereskedelmi forgalom.
Elemzők ennél kisebb mértékű, 1,9 százalékos éves növekedést vártak áprilisra. Az idén áprilisban 26, a tavalyiban 25 kiskereskedelmi munkanap volt.
Az előző hónapban, márciusban reálértéken és nominálisan is 0,6 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom az egy évvel korábbihoz képest.
A január-áprilisi periódusban a német kiskereskedelmi forgalom reálértéken 1,9 százalékkal, nominálisan pedig 2,0 százalékkal nőtt 2015 azonos periódusához képest. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Újabb akvizícióra készül a Lidl és Kaufland tulajdonosa
A Schwarz Csoport gyártóvállalata, a Schwarz Produktion bejelentette, hogy felvásárolja…
Tovább olvasom >MBH gyorselemzés: Csökkent a kiskereskedelem lendülete májusban
A húsvéti költések után lassult a kiskereskedelmi forgalom bővülése májusban:…
Tovább olvasom >K&H Elemzői kommentár: A nagyobb lendületre vár a kiskereskedelem
A május elég rosszul alakult a boltokban, különösen az élelmiszerüzletekben,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Spanyolországban vezeti be első AI-alapú megoldását a Carrefour
A francia Carrefour Spanyolországot választotta első mesterségesintelligencia-alapú megoldásának bevezetésére. Az AI.Carrefour…
Tovább olvasom >Kétszeres POP világbajnok a magyar Gösser Spritz display
Idén két világbajnoki címre is büszke lehet a hazai POP-szakma.…
Tovább olvasom >Legendás olasz panettone-gyártót vett az ír Valeo Foods
Újabb olasz cég felvásárlását jelentette be az ír székhelyű Valeo…
Tovább olvasom >