Csökkent a német kiskereskedelmi forgalom
Áprilisban, a pozitív elemzői várakozásokra rácáfolva, csökkent az előző havihoz képest a német kiskereskedelmi forgalom, az egy évvel korábbihoz képest viszont a vártnál nagyobb mértékben emelkedett – derül ki a német szövetségi statisztikai hivatal, a Destatis kedden közzétett jelentéséből.
Németországban a kiskereskedelmi forgalom áprilisban az előző havihoz képest 0,9 százalékkal csökkent reálértéken és 0,5 százalékkal nominálisan a Destatis előzetes adatai szerint.
Elemzők 0,9 százalékos havi növekedést vártak áprilisra. Ehelyett egymás után a második havi csökkenés következett be. Márciusban reálértéken 1,4 százalék, nominálisan 1,2 százalék volt a havi csökkenés. Februárban ezzel szemben még 0,4, illetve 0,2 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom.
Az egy évvel korábbihoz képest, árhatásoktól megtisztítva, reálértéken és nominálisan is 2,3 százalékkal nőtt áprilisban a német kiskereskedelmi forgalom.
Elemzők ennél kisebb mértékű, 1,9 százalékos éves növekedést vártak áprilisra. Az idén áprilisban 26, a tavalyiban 25 kiskereskedelmi munkanap volt.
Az előző hónapban, márciusban reálértéken és nominálisan is 0,6 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom az egy évvel korábbihoz képest.
A január-áprilisi periódusban a német kiskereskedelmi forgalom reálértéken 1,9 százalékkal, nominálisan pedig 2,0 százalékkal nőtt 2015 azonos periódusához képest. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Ismert YouTube sztár adományozta egy berlini Edeka üzlet teljes készletét rászorulóknak
MrBeast, a világ egyik legismertebb YouTube-sztárja, egy berlini Edeka üzlet…
Tovább olvasom >Regionális beszerzéssel különbözteti meg magát versenytársaitól a német Netto Marken-Discount
Anyavállalata és egyben a német piacvezető Edeka Group beszerzési szakértelmére…
Tovább olvasom >KSH: a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakit 3,6, az előző havit 1,2 százalékkal haladta meg
Októberben a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers adat szerint 4,0,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Fél év alatt 100 millió forint felajánlást tettek karitatív célokra a fogyasztók a kötelező visszaváltási rendszer révén
A hat hónapja kezdődött és a mindennapok szerves részévé vált…
Tovább olvasom >