Csökkent a luxuscikkekre fordított pénz növekedési üteme Kínában
Több mint egy évtizede nem látott mélységbe esett a luxuskiadások növekedési üteme Kínában, a lakosság ugyanis mindinkább külföldön vásárol luxuscikkeket – derül ki a Bain & Co. nemzetközi tanácsadó cég jelentéséből.
A dokumentum becslése szerint az idén mindössze 2 százalékkal fordítottak többet luxuscikkek vásárlására a kínaiak, mint az előző évben. Ez 2000 óta nem látott alacsony növekedés, amely a tavalyi – korábbi évekhez képest szintén lassulást mutató – 7 százalékos plusztól is elmarad.
A jelentés szerint a lassulásnak több oka van. Egyrészt a luxusfogyasztás növekedése a gazdasági növekedés lassulásával párhuzamosan mérséklődik. Másrészt a visszafogottabb költekezéshez nagymértékben hozzájárult a kínai kormány által év elején hirdetett központi takarékossági kampány is, amely a legmagasabb szinteken tevékenykedő hivatalnokoknak, állami vállalatoknak, önkormányzatoknak is „kötelező szerénységet” rendelt el, és a felesleges kiadások megkurtítását szorgalmazta.
A statisztikák szerint a kampányt legnagyobbrészt a luxus alkoholgyártók, a külföldi óra- és férfi ruházati cégek szenvedték meg. A svájci óraimport például éves szinten 14 százalékkal esett az év első tíz hónapjában – derül ki az iparági adatokból.
A Bain & Co. jelentése szerint ugyanakkor a kínaiak egyre nagyobb mértékben vásárolnak luxuscikkeket külföldi útjaik során. Idén már az összes luxuscikkük kétharmadát a határokon túlról szerezték be, a globális kereslet csaknem harmadát egyedüli nemzetként generálva.
A Global Blue vásárlóturizmusra specializálódott adatszolgáltató cég statisztikái szerint a kínaiak külföldi luxusvásárlása az előző évhez képest 25 százalékkal nőhet az idén. A cég egy novemberi jelentése szerint a trend a jövőben is folytatódik, erőteljes növekedés várható jövőre is.
A folyamatot a Kínában jelen lévő luxuscégek is érzékelik, amelyek korábbi áruháznyitási terveiket sorra vizsgálják felül. Idén többek közt az olasz Gucci, a Louis Vuitton és Givenchy márkákat is magáénak tudó LVMH Csoport, a brit Burberry és a svájci Richemont is azt jelentette: visszaeső eladásai miatt nem, vagy csak nagyon óvatosan terjeszkedik a kelet-ázsiai országban. (Szerencsi Ágnes, MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Íz és minőség nélkül nem maradnak versenyben a növényi alapú márkák
Ian Hepburn, a Flora Food Group marketingigazgatója figyelmeztetett: a növényi…
Tovább olvasom >Elmarad a Kroger és az Albertsons egyesülése
Az Albertsons bejelentette, hogy felbontja a Krogerrel kötött, 25 milliárd…
Tovább olvasom >Felvásárolja a Zalando az About You-t
A Zalando bejelentette, hogy megvásárolja német versenytársát, az About You-t.…
Tovább olvasom >