Csökkent a látogatók száma az Oktoberfesten
Százezerrel csökkent a müncheni Oktoberfest látogatóinak száma tavalyhoz képest, a vasárnap véget ért sörfesztiválon 6,3 millióan szórakoztak és 6,5 millió liter sört ittak meg.
A világ legnagyobb népünnepélyeként számon tartott Oktoberfesten 2013-ban még 6,4 millió látogatót regisztráltak és 6,7 millió liter liter sört adtak el. A szervezők a rossz időnek tulajdonítják a visszaesést. A bevétel nem csökkent, mert a sört rekordáron adták, az egyliteres korsóért átlagosan 10,1 eurót (nagyjából 3100 forintot) kellett fizetni.
Az ennivaló a hűvös, esős időben is jól fogyott, a vendégek a több tízezer sültkolbász és grillcsirke mellett megettek 112 ökröt és 48 borjút is, a tavalyi 114 ökör és 54 borjú után.
Az Oktoberfest a tavalyihoz hasonlóan nyugodt volt, csökkent a zsebtolvajlások száma, és 759-ről 720-ra csökkent a verekedés, rongálások vagy más kihágás miatt őrizetbe vett személyek száma. A bajor vöröskereszt munkatársainak ugyan tavalyhoz képest több dolguk volt, az általuk ellátottak száma 7327-ről 7900-ra emelkedett, de ez főleg abból adódik, hogy többen szenvedtek el kisebb sérüléseket az eső áztatta Terézia-réten (Theresienwiese), a súlyos balesetek és az alkoholmérgezések száma viszont csökkent.
A nagyjából 35 hektáros területen két hét alatt személyes tárgyak ezreit hagyták el a sörözők, 3646-ot le is adtak a megtalálók a rendezőknek. A talált tárgyak osztályán kötött ki például egy macskaszállító doboz, egy idős férfit ábrázoló mellszobor és egy magas állami kitüntetés, egy II. osztályú Érdemkereszt.
Az Oktoberfest logójával díszített egyliteres söröskorsót a tavalyinál sokkal többen akarták elvinni, pedig nem fizettek érte, a rendezők 112 ezer korsót koboztak el a vendégektől a kijáratoknál, míg 2013-ban 81 ezer ilyen esetet jegyeztek fel.
Az első Oktoberfestet 1810-ben rendezték. 1819-ben nyilvánították évente tartandó népünnepélynek, kezdetét pedig a barátságosabb időjárású szeptemberre hozták előre. Háborúk és járványok miatt eddig 24-szer maradt el, így az idei volt a 181. a sorban.
A müncheni Oktoberfest – Oktoberfest München – 1995 óta bejegyzett márkanév. A logója két teli korsó, az egymással érintkező korsókra kiülő párán pedig szem és száj, az ábra így egy mosolygós arcot mutat. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A Trade magazin idén is megkérdezi az Olvasói véleményét a karácsonyi tv-reklámokról! Szavazzon Ön is!
A közönségszavazás 2024. december 12. és 19. között zajlik. 🎁…
Tovább olvasom >FRUIT LOGISTICA 2025: Számos innovációval várja az érdeklődőket a kiállítás
A nemzetközi gyümölcs- és zöldségkereskedelem képviselői 2025-ben ismét Berlinben találkoznak.…
Tovább olvasom >EuroCIS 2025: Komoly érdeklődés mutatkozik a kiskereskedelmi technológia szakvására iránt
Az Amazon és a TikTok nemrég egy olyan megállapodást kötött,…
Tovább olvasom >