Csökkent a látogatók száma az Oktoberfesten
Százezerrel csökkent a müncheni Oktoberfest látogatóinak száma tavalyhoz képest, a vasárnap véget ért sörfesztiválon 6,3 millióan szórakoztak és 6,5 millió liter sört ittak meg.
A világ legnagyobb népünnepélyeként számon tartott Oktoberfesten 2013-ban még 6,4 millió látogatót regisztráltak és 6,7 millió liter liter sört adtak el. A szervezők a rossz időnek tulajdonítják a visszaesést. A bevétel nem csökkent, mert a sört rekordáron adták, az egyliteres korsóért átlagosan 10,1 eurót (nagyjából 3100 forintot) kellett fizetni.
Az ennivaló a hűvös, esős időben is jól fogyott, a vendégek a több tízezer sültkolbász és grillcsirke mellett megettek 112 ökröt és 48 borjút is, a tavalyi 114 ökör és 54 borjú után.
Az Oktoberfest a tavalyihoz hasonlóan nyugodt volt, csökkent a zsebtolvajlások száma, és 759-ről 720-ra csökkent a verekedés, rongálások vagy más kihágás miatt őrizetbe vett személyek száma. A bajor vöröskereszt munkatársainak ugyan tavalyhoz képest több dolguk volt, az általuk ellátottak száma 7327-ről 7900-ra emelkedett, de ez főleg abból adódik, hogy többen szenvedtek el kisebb sérüléseket az eső áztatta Terézia-réten (Theresienwiese), a súlyos balesetek és az alkoholmérgezések száma viszont csökkent.
A nagyjából 35 hektáros területen két hét alatt személyes tárgyak ezreit hagyták el a sörözők, 3646-ot le is adtak a megtalálók a rendezőknek. A talált tárgyak osztályán kötött ki például egy macskaszállító doboz, egy idős férfit ábrázoló mellszobor és egy magas állami kitüntetés, egy II. osztályú Érdemkereszt.
Az Oktoberfest logójával díszített egyliteres söröskorsót a tavalyinál sokkal többen akarták elvinni, pedig nem fizettek érte, a rendezők 112 ezer korsót koboztak el a vendégektől a kijáratoknál, míg 2013-ban 81 ezer ilyen esetet jegyeztek fel.
Az első Oktoberfestet 1810-ben rendezték. 1819-ben nyilvánították évente tartandó népünnepélynek, kezdetét pedig a barátságosabb időjárású szeptemberre hozták előre. Háborúk és járványok miatt eddig 24-szer maradt el, így az idei volt a 181. a sorban.
A müncheni Oktoberfest – Oktoberfest München – 1995 óta bejegyzett márkanév. A logója két teli korsó, az egymással érintkező korsókra kiülő párán pedig szem és száj, az ábra így egy mosolygós arcot mutat. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Üzleti tervezéshez egy kis segítség
A CEONET Klub és az Egyensúly Intézet újabb közös eseményre…
Tovább olvasom >Európai küldöttséget látott vendégül az NFFT és a BCSDH
Milyen európai szintű együttműködések segíthetik az európai és a hazai…
Tovább olvasom >Egyre sikeresebb a Modern gyárak éjszakája rendezvénysorozat
A Modern gyárak éjszakája országos online és élő rendezvénysorozat egyre…
Tovább olvasom >