Csökkent a koncentráció, és a kereskedelmi márkák súlya is
A 400 nm-es és kisebb üzletek közül az 51–200 nm-es, valamint az 50 nm-es és kisebb szegmens mutatója emelkedett.
Összesen azonban kevesebb virslit adtak el a kiskereskedelemben idén, mint tavaly az első félévben. Értékben mínusz 2, mennyiség tekintetében pedig mínusz 5 százalékot regisztráltunk. A féléves forgalom még így is meghaladta a 12 milliárd forintot, illetve a 12 ezer tonnát.
Az átlagár csak kis mértékben emelkedett. Múlt év május–júniusban egy kilogramm virsli mennyiségi forgalommal súlyozott átlagos fogyasztói ára 1104 forint, míg a legutóbbi hasonló periódusban 1127 forint.
A kereskedelmi márkás virslik forgalma mennyiségben 11 százalékkal csökkent, egyik félévről a másikra. Ennek következtében részarányuk a teljes bolti eladásból 37-ről 35 százalékra csökkent.
Az önkiszolgálásban értékesített virsli stabilan magas, 79 százalékos részaránya tükrözi a hiper- és szupermarket, valamint diszkont, vagyis a modern eladási csatornák fontos szerepét.
A kiszerelési egységek közül legnagyobb rész az 1000 grammosra jut mennyiségben is, értékben is. A tendencia azonban kismértékben csökkenő. Utána a 250–499 grammos következik, és trendje szintén negatív. A 100–249 grammos forgalma viszont stabil. Némi növekedést a legkisebb, 500–999 grammos szegmensnél regisztráltunk.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
KSH: novemberben a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakit 4,1, az előző havit 0,6 százalékkal haladta meg
2024. novemberben a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers adat szerint…
Tovább olvasom >NGM: láthatóan kezd visszatérni a lakosság bizalma
A kormány azon dolgozik, hogy a gazdaság jobban teljesítsen, így…
Tovább olvasom >Fidelity Kitekintés 2025: Az USA készen áll a reflációra
A republikánusok fölényes győzelme a novemberi választásokon jelentősen megváltoztatta a…
Tovább olvasom >