Csökkent a koncentráció, és a kereskedelmi márkák súlya is
A 400 nm-es és kisebb üzletek közül az 51–200 nm-es, valamint az 50 nm-es és kisebb szegmens mutatója emelkedett.
Összesen azonban kevesebb virslit adtak el a kiskereskedelemben idén, mint tavaly az első félévben. Értékben mínusz 2, mennyiség tekintetében pedig mínusz 5 százalékot regisztráltunk. A féléves forgalom még így is meghaladta a 12 milliárd forintot, illetve a 12 ezer tonnát.
Az átlagár csak kis mértékben emelkedett. Múlt év május–júniusban egy kilogramm virsli mennyiségi forgalommal súlyozott átlagos fogyasztói ára 1104 forint, míg a legutóbbi hasonló periódusban 1127 forint.
A kereskedelmi márkás virslik forgalma mennyiségben 11 százalékkal csökkent, egyik félévről a másikra. Ennek következtében részarányuk a teljes bolti eladásból 37-ről 35 százalékra csökkent.
Az önkiszolgálásban értékesített virsli stabilan magas, 79 százalékos részaránya tükrözi a hiper- és szupermarket, valamint diszkont, vagyis a modern eladási csatornák fontos szerepét.
A kiszerelési egységek közül legnagyobb rész az 1000 grammosra jut mennyiségben is, értékben is. A tendencia azonban kismértékben csökkenő. Utána a 250–499 grammos következik, és trendje szintén negatív. A 100–249 grammos forgalma viszont stabil. Némi növekedést a legkisebb, 500–999 grammos szegmensnél regisztráltunk.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Ez az év már valóban az adatmenedzsment éve lesz
Az élelmiszer-kiskereskedelmi szektor sikere idén nagyban múlhat az árképzés, az…
Tovább olvasom >DLA Piper Hungary/Omnibusz javaslat: szükséges egyszerűsítés vagy visszalépés a fenntarthatósági törekvésekben?
Február 26-án hivatalosan is elérhetővé vált a fenntarthatósági jelentéstételi kötelezettségek…
Tovább olvasom >Slow Food Deutschland: nem a rovarok fogyasztása, hanem az élelmiszerpazarlás csökkentése lehet a megoldás
Kritikát fogalmazott meg a Slow Food Deutschland a rovarok Európában…
Tovább olvasom >