Csökkent a koncentráció, és a kereskedelmi márkák súlya is
A 400 nm-es és kisebb üzletek közül az 51–200 nm-es, valamint az 50 nm-es és kisebb szegmens mutatója emelkedett.
Összesen azonban kevesebb virslit adtak el a kiskereskedelemben idén, mint tavaly az első félévben. Értékben mínusz 2, mennyiség tekintetében pedig mínusz 5 százalékot regisztráltunk. A féléves forgalom még így is meghaladta a 12 milliárd forintot, illetve a 12 ezer tonnát.
Az átlagár csak kis mértékben emelkedett. Múlt év május–júniusban egy kilogramm virsli mennyiségi forgalommal súlyozott átlagos fogyasztói ára 1104 forint, míg a legutóbbi hasonló periódusban 1127 forint.
A kereskedelmi márkás virslik forgalma mennyiségben 11 százalékkal csökkent, egyik félévről a másikra. Ennek következtében részarányuk a teljes bolti eladásból 37-ről 35 százalékra csökkent.
Az önkiszolgálásban értékesített virsli stabilan magas, 79 százalékos részaránya tükrözi a hiper- és szupermarket, valamint diszkont, vagyis a modern eladási csatornák fontos szerepét.
A kiszerelési egységek közül legnagyobb rész az 1000 grammosra jut mennyiségben is, értékben is. A tendencia azonban kismértékben csökkenő. Utána a 250–499 grammos következik, és trendje szintén negatív. A 100–249 grammos forgalma viszont stabil. Némi növekedést a legkisebb, 500–999 grammos szegmensnél regisztráltunk.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Negyvenhét éves csúcsot döntött az arabica kávé ára
Az arabica kávé határidős jegyzése 47 éve nem látott szintre,…
Tovább olvasom >Százharminc új járművel készül a megnövekedett ünnepi forgalomra a Magyar Posta
A Magyar Posta több mint 7 millió csomag kézbesítésére számít…
Tovább olvasom >Sok a jelentkezés, mégis gyakran kihívást jelent a hatékony toborzás a hazai vállalatoknak
A magyarországi cégek munkaerő-menedzsmenttel kapcsolatos tapasztalatai és elképzelései csak minimális…
Tovább olvasom >