Csökkent a kiskereskedelmi forgalom Szlovákiában
Csaknem 3 százalékkal csökkent az előző évihez képest Szlovákiában 2011-ben a kiskereskedelmi forgalom, amely így 17 és fél milliárd eurót tett ki – derült ki a Postová Bankának az MTI-hez pénteken eljuttatott elemzéséből.
A visszaesés a kiskereskedelem csaknem minden szegmensében érzékelhető volt. A kiskereskedelmi forgalom csak a számítástechnikai és az audiovizuális műszaki cikkek piacán (5,5 százalékos forgalomnövekedés) valamint a kultúra és szabadidő szegmensben (2,6 százalékos forgalomnövekedés) nőtt.
Éves szinten a legnagyobb mértékben a kiskereskedelmi forgalom több mint 10 százalékát kitevő üzemanyag-értékesítés esett vissza, itt a csökkenés mértéke 14,2 százalék volt. Szintén jelentős visszaesés volt tapasztalható az élelmiszerek, a szeszes- és az alkoholmentes italok, valamint a dohánytermékek közös kategóriába sorolt piacán, ebben a szegmensben 5,8 százalékkal esett vissza a forgalom.
Régiók szerinti lebontásban, Trencsén megyét leszámítva, minden régióban csökkent a kiskereskedelmi forgalom. A visszaesés ellenére a forgalom értékét tekintve toronymagasan Pozsony és környéke vezeti a listát, 2011-ben itt talált vevőre az országban a kiskereskedelmi úton eladott áru 44 százaléka.
A forgalom csaknem 44 százaléka tavaly a nagy áruházláncokra jutott. Bár 1,5 százalékkal ezek forgalma is visszaesett, még mindig 7 milliárd 611 millió eurót tett ki. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Sok sót tartalmaznak és drágák az új generációs növényi alapú húsok
Míg a növényi alapú húshelyettesítők nagy többsége a hússal szemben…
Tovább olvasom >A baby boomerek jelentik a növekedés kulcsát az öregedésgátló bőrápoló termékek piacán
A Baby Boomer generáció növekvő érdeklődése az egészséges öregedés iránt…
Tovább olvasom >A versenyfenyegetettséget elemzi a dunnhumby és a Placer.ai új AI-alapú eszköze
Új AI-eszközt alkotott a dunnhumby és a Placer.ai, amely képes a…
Tovább olvasom >