Csökkent a kiskereskedelmi forgalom szeptemberben az Egyesült Államokban
Hat hónap után először csökkent a kiskereskedelem és vendéglátás forgalma szeptemberben az Egyesült Államokban, jelezve, hogy elindult a széles körben várt lassulás a fogyasztói kiadások területén is.
Az amerikai kereskedelmi minisztérium szerdán közölte, hogy a kiskereskedelmi forgalom és vendéglátás szezonális és naptári hatással kiigazított értéke szeptemberben 525,6 milliárd dollárt tett ki, ami 0,3 százalékkal kevesebb az előző havinál.
Elemzők 0,3 százalékos növekedést vártak az augusztusi 0,6 százalékos emelkedés után.
Éves összevetésben 4,1 százalékkal bővült a kiskereskedelmi forgalom és vendéglátás forgalma az augusztusi 4,4 százalék után.
A járműeladásokat leszámítva a kiskereskedelem és a vendéglátás forgalma szeptemberben havi összevetésben 0,1 százalékkal csökkent, éves szinten viszont 3,7 százalékkal nőtt. Elemzők az augusztusival megegyező adatot, 0,2 százalékos havi összevetésű emelkedést vártak szeptemberre.
A jármű- és alkatrészeladások forgalma augusztushoz képest 0,9 százalékkal esett vissza, éves szinten azonban 5,6 százalékkal nőtt.
Az elsősorban interneten bonyolódó kiskereskedelmi forgalom havi összevetésben 0,3 százalékkal szűkült, éves szinten azonban 12,9 százalékkal nőtt. A benzinkutak forgalma augusztushoz képest 0,7 százalékkal, tavaly szeptemberhez képest pedig 2,7 százalékkal csökkent.
Az Egyesült Államokban a lakossági fogyasztás felelős a gazdasági teljesítmény több mint kétharmadáért, ezért a kiskereskedelmi forgalom alakulása fontos jelzőszám a növekedés megítéléséhez.
Az amerikai fogyasztói kiadások évesítve 4,6 százalékkal nőttek a második negyedévben, ami az utóbbi másfél év legerősebb ütemét jelenti. A kiskereskedelmi forgalom szeptemberi csökkenése azt jelezheti, hogy a feldolgozóipar gyengesége átterjedt a szélesebb gazdaságra, és arra kényszerítheti az amerikai jegybank szerepét betöltő Federal Reserve nyíltpiaci bizottságát, hogy folytassa a kamatok csökkentését. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Korán indult idén az iskolai bevásárlás az Egyesült Államokban
A back-to-school vásárlások idén szokatlanul korán kezdődtek az Egyesült Államokban…
Tovább olvasom >Visszahívja az irodába dolgozóit a Starbucks
Szigorítja a Starbucks a hibrid munkavégzés szabályait: októbertől a vállalat…
Tovább olvasom >Dark store koncepciót tesztel a Walmart
A Walmart újabb lépést tesz e-kereskedelmi terjeszkedése érdekében: az amerikai…
Tovább olvasom >További cikkeink
EM: tovább folytatódik a visszaváltási rendszer fejlesztése
Az előző év elejétől bevezetett rendszernek köszönhetően 2025 nyarára jelentős…
Tovább olvasom >Lassulás és áremelkedés egyszerre – így alakul a tejpiac nyáron
A tejágazatban egyszerre van jelen a nemzetközi árnövekedés és a…
Tovább olvasom >Újabb probléma hozhat élelmiszer-drágulást
Súlyos következményekkel járhat a latin-amerikai agrárszektorra nézve, ha az Egyesült…
Tovább olvasom >