Csökkent a kiskereskedelmi forgalom szeptemberben az Egyesült Államokban
Hat hónap után először csökkent a kiskereskedelem és vendéglátás forgalma szeptemberben az Egyesült Államokban, jelezve, hogy elindult a széles körben várt lassulás a fogyasztói kiadások területén is.
Az amerikai kereskedelmi minisztérium szerdán közölte, hogy a kiskereskedelmi forgalom és vendéglátás szezonális és naptári hatással kiigazított értéke szeptemberben 525,6 milliárd dollárt tett ki, ami 0,3 százalékkal kevesebb az előző havinál.
Elemzők 0,3 százalékos növekedést vártak az augusztusi 0,6 százalékos emelkedés után.
Éves összevetésben 4,1 százalékkal bővült a kiskereskedelmi forgalom és vendéglátás forgalma az augusztusi 4,4 százalék után.
A járműeladásokat leszámítva a kiskereskedelem és a vendéglátás forgalma szeptemberben havi összevetésben 0,1 százalékkal csökkent, éves szinten viszont 3,7 százalékkal nőtt. Elemzők az augusztusival megegyező adatot, 0,2 százalékos havi összevetésű emelkedést vártak szeptemberre.
A jármű- és alkatrészeladások forgalma augusztushoz képest 0,9 százalékkal esett vissza, éves szinten azonban 5,6 százalékkal nőtt.
Az elsősorban interneten bonyolódó kiskereskedelmi forgalom havi összevetésben 0,3 százalékkal szűkült, éves szinten azonban 12,9 százalékkal nőtt. A benzinkutak forgalma augusztushoz képest 0,7 százalékkal, tavaly szeptemberhez képest pedig 2,7 százalékkal csökkent.
Az Egyesült Államokban a lakossági fogyasztás felelős a gazdasági teljesítmény több mint kétharmadáért, ezért a kiskereskedelmi forgalom alakulása fontos jelzőszám a növekedés megítéléséhez.
Az amerikai fogyasztói kiadások évesítve 4,6 százalékkal nőttek a második negyedévben, ami az utóbbi másfél év legerősebb ütemét jelenti. A kiskereskedelmi forgalom szeptemberi csökkenése azt jelezheti, hogy a feldolgozóipar gyengesége átterjedt a szélesebb gazdaságra, és arra kényszerítheti az amerikai jegybank szerepét betöltő Federal Reserve nyíltpiaci bizottságát, hogy folytassa a kamatok csökkentését. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Idén karácsonykor az élményeké és az ételeké lesz a főszerep
Az idei ünnepi időszakban az amerikai fogyasztók költéseit a közös…
Tovább olvasom >Kevesebb bor fogy az az Egyesült Államokban
Az Egyesült Államokban 2024 augusztusáig 8%-kal csökkent a borértékesítés derül…
Tovább olvasom >Megvásárolja a Keurig Dr Pepper a Ghost energiaital-márkát
A 7Up gyártója első körben 60%-os részesedést vásárol a márkában…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nagy Márton: A hazai fogyasztás erősödik
A hazai fogyasztás erősödik, a belső kereslet és az ettől…
Tovább olvasom >Októberben 2 százalékra gyorsult az eurózóna inflációja
Éves szinten 2 százalékra gyorsult a fogyasztói áremelkedés az euróövezetben…
Tovább olvasom >KSH: augusztusban 443 millió euró volt a termék-külkereskedelmi többlet
Augusztusban a kivitel volumene 5,6, a behozatalé 4,5 százalékkal csökkent…
Tovább olvasom >