Csökkent a kiskereskedelmi forgalom szeptemberben az Egyesült Államokban
Hat hónap után először csökkent a kiskereskedelem és vendéglátás forgalma szeptemberben az Egyesült Államokban, jelezve, hogy elindult a széles körben várt lassulás a fogyasztói kiadások területén is.
Az amerikai kereskedelmi minisztérium szerdán közölte, hogy a kiskereskedelmi forgalom és vendéglátás szezonális és naptári hatással kiigazított értéke szeptemberben 525,6 milliárd dollárt tett ki, ami 0,3 százalékkal kevesebb az előző havinál.
Elemzők 0,3 százalékos növekedést vártak az augusztusi 0,6 százalékos emelkedés után.
Éves összevetésben 4,1 százalékkal bővült a kiskereskedelmi forgalom és vendéglátás forgalma az augusztusi 4,4 százalék után.
A járműeladásokat leszámítva a kiskereskedelem és a vendéglátás forgalma szeptemberben havi összevetésben 0,1 százalékkal csökkent, éves szinten viszont 3,7 százalékkal nőtt. Elemzők az augusztusival megegyező adatot, 0,2 százalékos havi összevetésű emelkedést vártak szeptemberre.
A jármű- és alkatrészeladások forgalma augusztushoz képest 0,9 százalékkal esett vissza, éves szinten azonban 5,6 százalékkal nőtt.
Az elsősorban interneten bonyolódó kiskereskedelmi forgalom havi összevetésben 0,3 százalékkal szűkült, éves szinten azonban 12,9 százalékkal nőtt. A benzinkutak forgalma augusztushoz képest 0,7 százalékkal, tavaly szeptemberhez képest pedig 2,7 százalékkal csökkent.
Az Egyesült Államokban a lakossági fogyasztás felelős a gazdasági teljesítmény több mint kétharmadáért, ezért a kiskereskedelmi forgalom alakulása fontos jelzőszám a növekedés megítéléséhez.
Az amerikai fogyasztói kiadások évesítve 4,6 százalékkal nőttek a második negyedévben, ami az utóbbi másfél év legerősebb ütemét jelenti. A kiskereskedelmi forgalom szeptemberi csökkenése azt jelezheti, hogy a feldolgozóipar gyengesége átterjedt a szélesebb gazdaságra, és arra kényszerítheti az amerikai jegybank szerepét betöltő Federal Reserve nyíltpiaci bizottságát, hogy folytassa a kamatok csökkentését. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Az ár-érték arányra helyezi a hangsúlyt a Target iskolakezdési kampányában az Egyesült Államokban
A diszkontóriás július második hetében indította el iskolakezdési kampányát, amelyben…
Tovább olvasom >Leépít az Upside Foods
A sejttenyésztett húst előállító vállalat a „bizonytalan makrokörnyezetre” hivatkozva tervez…
Tovább olvasom >További cikkeink
A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >Cégtrend 2024-ben: pozitívabb félév, de még mindig negatív üzenet
Az elmúlt öt év legalacsonyabb cégszámát idén júniusban regisztrálták. Az…
Tovább olvasom >A Magyar Marketing Szövetség a szakma utánpótlásáért
A Magyar Marketing Szövetség aktívan tesz a szakma jövőjéért, ezért…
Tovább olvasom >