Csökkent a kiskereskedelmi forgalom szeptemberben az Egyesült Államokban
Hat hónap után először csökkent a kiskereskedelem és vendéglátás forgalma szeptemberben az Egyesült Államokban, jelezve, hogy elindult a széles körben várt lassulás a fogyasztói kiadások területén is.
Az amerikai kereskedelmi minisztérium szerdán közölte, hogy a kiskereskedelmi forgalom és vendéglátás szezonális és naptári hatással kiigazított értéke szeptemberben 525,6 milliárd dollárt tett ki, ami 0,3 százalékkal kevesebb az előző havinál.
Elemzők 0,3 százalékos növekedést vártak az augusztusi 0,6 százalékos emelkedés után.
Éves összevetésben 4,1 százalékkal bővült a kiskereskedelmi forgalom és vendéglátás forgalma az augusztusi 4,4 százalék után.
A járműeladásokat leszámítva a kiskereskedelem és a vendéglátás forgalma szeptemberben havi összevetésben 0,1 százalékkal csökkent, éves szinten viszont 3,7 százalékkal nőtt. Elemzők az augusztusival megegyező adatot, 0,2 százalékos havi összevetésű emelkedést vártak szeptemberre.
A jármű- és alkatrészeladások forgalma augusztushoz képest 0,9 százalékkal esett vissza, éves szinten azonban 5,6 százalékkal nőtt.
Az elsősorban interneten bonyolódó kiskereskedelmi forgalom havi összevetésben 0,3 százalékkal szűkült, éves szinten azonban 12,9 százalékkal nőtt. A benzinkutak forgalma augusztushoz képest 0,7 százalékkal, tavaly szeptemberhez képest pedig 2,7 százalékkal csökkent.
Az Egyesült Államokban a lakossági fogyasztás felelős a gazdasági teljesítmény több mint kétharmadáért, ezért a kiskereskedelmi forgalom alakulása fontos jelzőszám a növekedés megítéléséhez.
Az amerikai fogyasztói kiadások évesítve 4,6 százalékkal nőttek a második negyedévben, ami az utóbbi másfél év legerősebb ütemét jelenti. A kiskereskedelmi forgalom szeptemberi csökkenése azt jelezheti, hogy a feldolgozóipar gyengesége átterjedt a szélesebb gazdaságra, és arra kényszerítheti az amerikai jegybank szerepét betöltő Federal Reserve nyíltpiaci bizottságát, hogy folytassa a kamatok csökkentését. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A fogyókúrás gyógyszerek újraírják a vásárlási szokásokat az USA-ban
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Mini dobozokkal célozza az árérzékeny és egészségtudatos amerikai vásárlókat a Coca-Cola
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Új élelmiszer saját márkát indított az Amazon az Egyesült Államokban
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >További cikkeink
A KPMG idén is megkérdezte a vezérigazgatókat: szaporodtak a kihívások, a vezetők borúlátóbbak, mint egy éve ilyenkor
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Élelmezési világnap 2025 – 80 éves a FAO
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Lex trappistsa – lex uborka
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >