Csökkent a kiskereskedelmi forgalom Németországban
A vártnál nagyobb mértékben és az idei év legerősebb ütemével csökkent a kiskereskedelmi forgalom Németországban júliusban az előző hónaphoz képest, újabb jelzésként arra, hogy Európa legnagyobb gazdasága recesszióba csúszhat.
A német szövetségi statisztikai hivatal (Destatis) pénteken közzétett előzetes adatai szerint naptári és szezonális kiigazítással számolva a kiskereskedelmi forgalom reálértéken 2,2 százalékkal, nominális értéken pedig 2,1 százalékkal csökkent júliusban az előző hónaphoz képest.
Elemzők arra számítottak, hogy az árhatások kiszűrésével, azaz reálértéken, 1,0 százalékkal esett vissza a kiskereskedelmi forgalom a júniusban mért 3,5 százalékos bővülés után.
Tavaly júliushoz képest, az árhatások kiszűrésével, 4,4 százalékkal, nominálisan – árhatások kiszűrése nélkül – pedig 5,4 százalékkal emelkedett a kiskereskedelmi forgalom az egy évvel korábbihoz képest. Azonban tavaly júliusban 26, míg idén júliusban 27 napon voltak nyitva az üzletek.
Az euróövezet legnagyobb gazdaságában az idei hét hónapban reálértéken 2,8 százalékkal, nominális értéken pedig 3,5 százalékkal bővült a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakához képest.
A második negyedévben a német bruttó hazai termék (GDP) szezonális kiigazítással 0,1 százalékkal csökkent az előző negyedévhez képest, szemben az első negyedévben elért 0,4 százalékos növekedéssel.
Németország központi bankja arra figyelmeztetett másfél hete, hogy recesszióba csúszhat a gazdaság, mivel a folyó negyedévben is csökkenhet a teljesítménye.
A német gazdaság utoljára a 2012 vége és 2013 eleje közötti időszakban volt recesszióban.
A német gazdaság teljesítményét a belső kereslet és fogyasztás határozza meg, mivel korábbi hagyományos motorját, az exportot erős ellenszelek hátráltatják. A kereskedelmi konfliktusok, a Brexit és a világgazdaság gyengesége egyaránt visszafogja a német termékek iránti külső keresletet. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Németországban havi szinten lassult, éves összevetésben gyorsult a nagykereskedelmi árak emelkedése februárban
Németországban februárban havi szinten lassult, éves összevetésben gyorsult a nagykereskedelmi…
Tovább olvasom >Megvette a The Nutriment Company a német BAF Petfoodot
Meg nem nevezett összegért vásárolta meg a svéd The Nutriment…
Tovább olvasom >Kevesebb kávét ittak tavaly a németek
A Német Kávészövetség (Deutscher Kaffeeverband) friss adatai szerint 2024-ben Németországban…
Tovább olvasom >További cikkeink
Országos Kereskedelmi Szövetség: az árrés nem profit!
Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) nemzetközi élelmiszer-kereskedő tagvállalatai az elmúlt…
Tovább olvasom >Orbán Viktor a Kossuth Rádióban: a kereskedők 10 százaléknál többet nem rakhatnak rá a beszerzési árra
Március közepétől a kormány 10 százalékban maximalizálja az árrést 30…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Miért drágulnak folyamatosan az élelmiszerek?
Az elmúlt időszakban kiemelt figyelmet kapott az alapvető élelmiszerek –…
Tovább olvasom >