Csökkent a kiskereskedelmi forgalom Németországban
A vártnál nagyobb mértékben és az idei év legerősebb ütemével csökkent a kiskereskedelmi forgalom Németországban júliusban az előző hónaphoz képest, újabb jelzésként arra, hogy Európa legnagyobb gazdasága recesszióba csúszhat.
A német szövetségi statisztikai hivatal (Destatis) pénteken közzétett előzetes adatai szerint naptári és szezonális kiigazítással számolva a kiskereskedelmi forgalom reálértéken 2,2 százalékkal, nominális értéken pedig 2,1 százalékkal csökkent júliusban az előző hónaphoz képest.
Elemzők arra számítottak, hogy az árhatások kiszűrésével, azaz reálértéken, 1,0 százalékkal esett vissza a kiskereskedelmi forgalom a júniusban mért 3,5 százalékos bővülés után.
Tavaly júliushoz képest, az árhatások kiszűrésével, 4,4 százalékkal, nominálisan – árhatások kiszűrése nélkül – pedig 5,4 százalékkal emelkedett a kiskereskedelmi forgalom az egy évvel korábbihoz képest. Azonban tavaly júliusban 26, míg idén júliusban 27 napon voltak nyitva az üzletek.
Az euróövezet legnagyobb gazdaságában az idei hét hónapban reálértéken 2,8 százalékkal, nominális értéken pedig 3,5 százalékkal bővült a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakához képest.
A második negyedévben a német bruttó hazai termék (GDP) szezonális kiigazítással 0,1 százalékkal csökkent az előző negyedévhez képest, szemben az első negyedévben elért 0,4 százalékos növekedéssel.
Németország központi bankja arra figyelmeztetett másfél hete, hogy recesszióba csúszhat a gazdaság, mivel a folyó negyedévben is csökkenhet a teljesítménye.
A német gazdaság utoljára a 2012 vége és 2013 eleje közötti időszakban volt recesszióban.
A német gazdaság teljesítményét a belső kereslet és fogyasztás határozza meg, mivel korábbi hagyományos motorját, az exportot erős ellenszelek hátráltatják. A kereskedelmi konfliktusok, a Brexit és a világgazdaság gyengesége egyaránt visszafogja a német termékek iránti külső keresletet. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
ZEW: jelentősen romlott a gazdasági hangulat Németországban augusztusban
Elemzők által vártnál is jelentősebben romlott a ZEW gazdaságkutató intézet…
Tovább olvasom >Új élelmiszerek üzletbeli tesztelését teszi lehetővé az Edeka Nord Németországban
Az Edeka Nord és a Food Harbour Hamburg most bejelentett…
Tovább olvasom >Újraszervezés után új lendületben a Pepco – a magyar piac stratégiai nyertes
Miközben a Pepco csoport fájdalmas németországi kivonulást hajt végre, a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Jövő szombaton kezdődik a Nyitott Napok Porta rendezvénysorozata
Jövő szombaton Szatmár és Bereg térségének bemutatkozásával kezdődik a Nyitott…
Tovább olvasom >Újabb drágulási hullám a baromfipiacokon: a csirkemell ára egy év alatt 17 százalékkal nőtt
Jelentősen emelkedtek a baromfitermékek árai Magyarországon az elmúlt hónapokban –…
Tovább olvasom >Agrárminisztérium: a nemzeti kormányra mindig számíthatnak a magyar gazdák
A kormány egyik legfontosabb szövetségesei a magyar gazdák, ezért a…
Tovább olvasom >