Csökkent a kiskereskedelmi forgalom Németországban
A vártnál nagyobb mértékben és az idei év legerősebb ütemével csökkent a kiskereskedelmi forgalom Németországban júliusban az előző hónaphoz képest, újabb jelzésként arra, hogy Európa legnagyobb gazdasága recesszióba csúszhat.
A német szövetségi statisztikai hivatal (Destatis) pénteken közzétett előzetes adatai szerint naptári és szezonális kiigazítással számolva a kiskereskedelmi forgalom reálértéken 2,2 százalékkal, nominális értéken pedig 2,1 százalékkal csökkent júliusban az előző hónaphoz képest.
Elemzők arra számítottak, hogy az árhatások kiszűrésével, azaz reálértéken, 1,0 százalékkal esett vissza a kiskereskedelmi forgalom a júniusban mért 3,5 százalékos bővülés után.
Tavaly júliushoz képest, az árhatások kiszűrésével, 4,4 százalékkal, nominálisan – árhatások kiszűrése nélkül – pedig 5,4 százalékkal emelkedett a kiskereskedelmi forgalom az egy évvel korábbihoz képest. Azonban tavaly júliusban 26, míg idén júliusban 27 napon voltak nyitva az üzletek.
Az euróövezet legnagyobb gazdaságában az idei hét hónapban reálértéken 2,8 százalékkal, nominális értéken pedig 3,5 százalékkal bővült a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakához képest.
A második negyedévben a német bruttó hazai termék (GDP) szezonális kiigazítással 0,1 százalékkal csökkent az előző negyedévhez képest, szemben az első negyedévben elért 0,4 százalékos növekedéssel.
Németország központi bankja arra figyelmeztetett másfél hete, hogy recesszióba csúszhat a gazdaság, mivel a folyó negyedévben is csökkenhet a teljesítménye.
A német gazdaság utoljára a 2012 vége és 2013 eleje közötti időszakban volt recesszióban.
A német gazdaság teljesítményét a belső kereslet és fogyasztás határozza meg, mivel korábbi hagyományos motorját, az exportot erős ellenszelek hátráltatják. A kereskedelmi konfliktusok, a Brexit és a világgazdaság gyengesége egyaránt visszafogja a német termékek iránti külső keresletet. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Új kampánnyal népszerűsíti a regionális termékeket az Edeka
Új reklámkampányt indított az Edeka Németországban, amelynek középpontjában a kereskedő…
Tovább olvasom >Németországban egyre több vásárlót vonzanak az élelmiszerek a drogériákba
Egyre nagyobb szerep jut a drogériák élelmiszer-kínálatának a német fogyasztók…
Tovább olvasom >Javult a GfK májusra vonatkozó német fogyasztói hangulatindexe
Az elemzők által várt romlás helyett javult a nürnbergi GfK…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nagy Márton: árréskorlátozást vezetne be a kormány a háztartási cikkeket árusító boltokra
A kormány szerdán tárgyalhatja, csütörtökön pedig várhatóan elfogadhatja azt az…
Tovább olvasom >Drágább Barbie, soványabb Heinz – Trump vámjai átrajzolják a globális fogyasztói piacot
Donald Trump vámpolitikájának hatása egyre több iparágat érint: játékgyártók, autóipari…
Tovább olvasom >Csaknem 20 százalékkal olcsóbb élelmiszerek? A kormány elégedett az árréscsökkentés eredmnyeivel
„Egyre több terméket lehet olcsóbban megvásárolni az árréscsökkentésnek köszönhetően, az…
Tovább olvasom >