Csökkent a kiskereskedelmi forgalom Németországban
A vártnál nagyobb mértékben és az idei év legerősebb ütemével csökkent a kiskereskedelmi forgalom Németországban júliusban az előző hónaphoz képest, újabb jelzésként arra, hogy Európa legnagyobb gazdasága recesszióba csúszhat.
A német szövetségi statisztikai hivatal (Destatis) pénteken közzétett előzetes adatai szerint naptári és szezonális kiigazítással számolva a kiskereskedelmi forgalom reálértéken 2,2 százalékkal, nominális értéken pedig 2,1 százalékkal csökkent júliusban az előző hónaphoz képest.
Elemzők arra számítottak, hogy az árhatások kiszűrésével, azaz reálértéken, 1,0 százalékkal esett vissza a kiskereskedelmi forgalom a júniusban mért 3,5 százalékos bővülés után.
Tavaly júliushoz képest, az árhatások kiszűrésével, 4,4 százalékkal, nominálisan – árhatások kiszűrése nélkül – pedig 5,4 százalékkal emelkedett a kiskereskedelmi forgalom az egy évvel korábbihoz képest. Azonban tavaly júliusban 26, míg idén júliusban 27 napon voltak nyitva az üzletek.
Az euróövezet legnagyobb gazdaságában az idei hét hónapban reálértéken 2,8 százalékkal, nominális értéken pedig 3,5 százalékkal bővült a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakához képest.
A második negyedévben a német bruttó hazai termék (GDP) szezonális kiigazítással 0,1 százalékkal csökkent az előző negyedévhez képest, szemben az első negyedévben elért 0,4 százalékos növekedéssel.
Németország központi bankja arra figyelmeztetett másfél hete, hogy recesszióba csúszhat a gazdaság, mivel a folyó negyedévben is csökkenhet a teljesítménye.
A német gazdaság utoljára a 2012 vége és 2013 eleje közötti időszakban volt recesszióban.
A német gazdaság teljesítményét a belső kereslet és fogyasztás határozza meg, mivel korábbi hagyományos motorját, az exportot erős ellenszelek hátráltatják. A kereskedelmi konfliktusok, a Brexit és a világgazdaság gyengesége egyaránt visszafogja a német termékek iránti külső keresletet. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Ismert YouTube sztár adományozta egy berlini Edeka üzlet teljes készletét rászorulóknak
MrBeast, a világ egyik legismertebb YouTube-sztárja, egy berlini Edeka üzlet…
Tovább olvasom >EuroCIS 2025: Komoly érdeklődés mutatkozik a kiskereskedelmi technológia szakvására iránt
Az Amazon és a TikTok nemrég egy olyan megállapodást kötött,…
Tovább olvasom >Regionális beszerzéssel különbözteti meg magát versenytársaitól a német Netto Marken-Discount
Anyavállalata és egyben a német piacvezető Edeka Group beszerzési szakértelmére…
Tovább olvasom >További cikkeink
Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Liptai Zsolt lett az év bortermelője
A Magyar Bor Akadémia (MBA) Év Bortermelője Magyarországon 2024 elismerését…
Tovább olvasom >Tippek a bankkártyás csalások elkerülésére az ünnepi forgatagban
A karácsonyi időszak a vásárlás öröméről szól, ám ilyenkor a…
Tovább olvasom >