Csökkent a kiskereskedelmi forgalom februárban az Egyesült Államokban
Csökkent a kiskereskedelem és a vendéglátás forgalma februárban az Egyesült Államokban, valószínűleg egy súlyos visszaesést hozó időszak nyitányaként, miközben egyre szigorúbb intézkedésekkel próbálják megakadályozni az új koronavírus által okozott járvány terjedését.
Az amerikai kereskedelmi minisztérium kedden közölte, hogy a kiskereskedelmi forgalom és vendéglátás szezonális és naptári hatással kiigazított értéke februárban 528,1 milliárd dollárt tett ki, ami 0,5 százalékkal marad el az előző havitól. Ez tavaly szeptember óta a legerősebb ütemű csökkenést jelenti.
Elemzők 0,2 százalékos emelkedést vártak a januári, a felülvizsgálat után 0,3 százalékról 0,6 százalékra felhúzott növekedés után.
Éves összevetésben 4,3 százalékkal bővült a kiskereskedelem és a vendéglátás forgalma a januárban mért 5,0 százalék után.
A december-februári időszakban az előző három hónaphoz képest 0,5 százalékkal, éves összevetésben pedig 4,9 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom és vendéglátás szezonális és naptári hatással kiigazított értéke.
A járműeladásokat leszámítva a kiskereskedelem és a vendéglátás forgalma februárban havi összevetésben 0,4 százalékkal csökkent, éves szinten viszont 4,2 százalékkal nőtt. Elemzők 0,2 százalékos havi összevetésű emelkedést vártak a januári 0,6 százalékos bővülés után.
A jármű- és alkatrészeladások forgalma januárhoz képest 0,9 százalékkal esett vissza, éves szinten azonban 4,9 százalékkal nőtt.
Az autókat, az üzemanyagot, az építőipari termékeket és a vendéglátást sem számítva stagnált a kiskereskedelmi forgalom februárban, szemben az előző havi 0,4 százalékos emelkedéssel.
A benzinkutak forgalma januárhoz képest 2,8 százalékkal csökkent, tavaly februárhoz képest viszont 2,7 százalékkal emelkedett. A csökkenés alapvetően az olajárak esésére vezethető vissza. Jelentősen csökkent azonban az elektronikai kiskereskedők, az autókereskedők, a bevásárlóközpontok és a ruházati termékeket árusító üzletek forgalma. A bárok és éttermek havi 0,5 százalékos csökkenést könyvelhettek el, és ez a helyzet várhatóan tovább romlik.
Az Egyesült Államokban a lakossági fogyasztás felelős a gazdasági teljesítmény több mint kétharmadáért, ezért a kiskereskedelmi forgalom alakulása fontos jelzőszám a növekedés megítéléséhez. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
EU-USA vámháború: a vám rossz a cégeknek, még rosszabbak a fogyasztóknak
Az Európai Bizottság elnöke, Ursula von der Leyen sajnálatát fejezte…
Tovább olvasom >Tojáshiány az Egyesült Államokban: Korlátozásokat vezettek be a nagyobb kiskereskedelmi láncok
Az Egyesült Államokban egyre nagyobb problémát okoz a madárinfluenza-járvány, amely…
Tovább olvasom >Erősödik a kiskereskedelem: de hol mennyit keresnek és költenek a magyarok?
A magyar kiskereskedelem fokozatosan erősödik, de az adatok szerint még…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: januárban 5,5 százalékkal haladták meg átlagosan a fogyasztói árak az előző év azonos hónapi értékeket
2024. januárhoz viszonyítva az élelmiszerek ára 6,0 százalékkal nőtt, ezen…
Tovább olvasom >Nagy Márton: A januári magasabb fogyasztói árszint átmeneti jelenség
Nagy Márton szerint elfogadhatatlan a magas élelmiszerinfláció, a kormány minden…
Tovább olvasom >NGM-szóvivő: január utolsó napjaiban már korrigáltak az árak
A KSH közlése szerint 2025. januárban a fogyasztói árak átlagosan…
Tovább olvasom >