Csökkent a kiskereskedelmi forgalom februárban az Egyesült Államokban
Csökkent a kiskereskedelem és a vendéglátás forgalma februárban az Egyesült Államokban, valószínűleg egy súlyos visszaesést hozó időszak nyitányaként, miközben egyre szigorúbb intézkedésekkel próbálják megakadályozni az új koronavírus által okozott járvány terjedését.
Az amerikai kereskedelmi minisztérium kedden közölte, hogy a kiskereskedelmi forgalom és vendéglátás szezonális és naptári hatással kiigazított értéke februárban 528,1 milliárd dollárt tett ki, ami 0,5 százalékkal marad el az előző havitól. Ez tavaly szeptember óta a legerősebb ütemű csökkenést jelenti.
Elemzők 0,2 százalékos emelkedést vártak a januári, a felülvizsgálat után 0,3 százalékról 0,6 százalékra felhúzott növekedés után.
Éves összevetésben 4,3 százalékkal bővült a kiskereskedelem és a vendéglátás forgalma a januárban mért 5,0 százalék után.
A december-februári időszakban az előző három hónaphoz képest 0,5 százalékkal, éves összevetésben pedig 4,9 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom és vendéglátás szezonális és naptári hatással kiigazított értéke.
A járműeladásokat leszámítva a kiskereskedelem és a vendéglátás forgalma februárban havi összevetésben 0,4 százalékkal csökkent, éves szinten viszont 4,2 százalékkal nőtt. Elemzők 0,2 százalékos havi összevetésű emelkedést vártak a januári 0,6 százalékos bővülés után.
A jármű- és alkatrészeladások forgalma januárhoz képest 0,9 százalékkal esett vissza, éves szinten azonban 4,9 százalékkal nőtt.
Az autókat, az üzemanyagot, az építőipari termékeket és a vendéglátást sem számítva stagnált a kiskereskedelmi forgalom februárban, szemben az előző havi 0,4 százalékos emelkedéssel.
A benzinkutak forgalma januárhoz képest 2,8 százalékkal csökkent, tavaly februárhoz képest viszont 2,7 százalékkal emelkedett. A csökkenés alapvetően az olajárak esésére vezethető vissza. Jelentősen csökkent azonban az elektronikai kiskereskedők, az autókereskedők, a bevásárlóközpontok és a ruházati termékeket árusító üzletek forgalma. A bárok és éttermek havi 0,5 százalékos csökkenést könyvelhettek el, és ez a helyzet várhatóan tovább romlik.
Az Egyesült Államokban a lakossági fogyasztás felelős a gazdasági teljesítmény több mint kétharmadáért, ezért a kiskereskedelmi forgalom alakulása fontos jelzőszám a növekedés megítéléséhez. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Gazdag zöldségkínálattal találkozhatnak a fogyasztók a húsvét előtti időszakban
Bőséges zöldségkínálattal várják a vásárlókat a hazai boltok, a hazai…
Tovább olvasom >Az Amazon visszakozik: kínai megrendelések lemondásával reagál az amerikai vámemelésre
A kereskedelmi háború új fejezete az e-kereskedelemben – az Amazon…
Tovább olvasom >Jóval kevesebbet költünk húsvétkor, mit karácsonykor, de azért 30%-kal többet, mint egy nagybevásárlásnál
Az ünnepi szezonok általában mindig erős időszakok a kiskereskedelemben, így…
Tovább olvasom >További cikkeink
Innovatív gombafehérjés desszerteket fejlesztett az Eroski
A spanyol Eroski áruházlánc a catering terén vezető Ausolannal, az…
Tovább olvasom >Csökkenő születésszám, növekvő kihívások
A demográfiai trendek és a fogyasztói szokások alakulása egyaránt formálja…
Tovább olvasom >Az élelmiszerbiztonságra is kihathat a ragadós száj- és körömfájás-járvány
Miközben a hatóságok versenyt futnak az idővel, hogy megfékezzék a…
Tovább olvasom >