Csökkent a kiskereskedelmi forgalom az euróövezetben és az EU-ban decemberben
Csökkent a kiskereskedelmi forgalom az euróövezetben és az Európai Unióban decemberben havi és éves összevetésben is.
Az Európai Unió statisztikai hivatala, az Eurostat hétfőn azt közölte, hogy decemberben az euróövezetben 2,7 százalékkal, az Európai Unióban pedig 2,6 százalékkal csökkent a kiskereskedelmi forgalom novemberhez képest, amikor az euróövezetben és az EU-ban is 1,2 százalékos forgalomnövekedést regisztráltak októberrel összevetve.
Éves összevetésben az euróövezetben a kiskereskedelmi forgalom a novemberi 2,5 százalékos csökkenés után decemberben 2,8 százalékkal esett, míg az EU-ban a novemberi 2,1 százalékos csökkenést követően decemberben 2,5 százalékkal zsugorodott. Novemberhez képest Szlovákiában nőtt a legnagyobb mértékben, 2,3 százalékkal a kiskereskedelmi forgalom decemberben, továbbá Ausztriában (1,6 százalék) és Romániában (1,3 százalék). A kiskereskedelmi forgalom havi szinten a legjelentősebben Hollandiában (-6,3 százalék), Németországban (-5,3 százalék), illetve Luxemburgban (-3,8 százalék) mérséklődött.
A tavalyi év utolsó hónapjában éves bázison Máltán bővült a legnagyobb mértékben, 5,7 százalékkal a forgalom. A második legnagyobb növekedés Romániában volt 5,3 százalékkal, majd Spanyolországban 4,6 százalékkal. A legjelentősebb éves csökkenés Belgiumban volt, 9,2 százalékos, majd Dániában 8,4 százalékos és Svédországban 7,1 százalékos.
Magyarországon a kiskereskedelmi forgalom havi szinten 1,0 százalékkal csökkent, éves összevetésben pedig 3,9 százalékkal esett decemberben – az Eurostat honlapján szereplő adatok szerint.
Kapcsolódó cikkeink
Magyarország 20 éve az EU-ban: hogyan változott a lakosság fogyasztása?
2004. május 1-én tíz új állam csatlakozott az Európai Unióhoz,…
Tovább olvasom >Magyarország 20 éve az EU-ban: hogyan változott a külkereskedelem?
2004. május 1-én tíz új állam csatlakozott az Európai Unióhoz,…
Tovább olvasom >Európai zöldség- és gyümölcstermesztők fogtak össze az európai termékekért
Az európai zöldség- és gyümölcstermesztők összefogtak és kampányt indítottak az…
Tovább olvasom >További cikkeink
1,1 milliárd dolláros megállapodást kötött a Coca-Cola és a Microsoft
Az italgyártó már közel egy éve dolgozik a generatív mesterséges…
Tovább olvasom >Tízből hat Z-generációs vásárlónak a felhasználói élmény és a megbízható értékelések a legfontosabbak
Több mint 75% vásárláskor az értékelésekre és az ügyfélszolgálatra támaszkodik…
Tovább olvasom >A francia szupermarketeknek tájékoztatniuk kell a vásárlókat a termékméret csökkentésről
Július 1-jétől a francia szupermarketeknek ún. „zsugorflációs”tájékoztatási kötelezettsége van, azaz…
Tovább olvasom >