Csökkent a kiskereskedelmi forgalom áprilisban az euróövezetben
Csökkent az euróövezet kiskereskedelmi forgalma áprilisban az előző hónaphoz képest, újabb jeleként a hazai kereslet gyengeségének.
Az Európai Unió statisztikai hivatala (Eurostat) szerdán közölte, hogy a szezonálisan kiigazított adatok szerint a 19 tagú eurózónában havi összevetésben 0,4 százalékkal csökkent, éves szinten pedig 1,5 százalékkal bővült a kiskereskedelmi forgalom, összhangban az elemzői várakozásokkal.
Márciusban havi szinten stagnált, éves összevetésben pedig 2,0 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom.
Az Európai Unió egészében havi szinten 0,3 százalékkal csökkent, míg éves összevetésben 2,9 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom áprilisban. Márciusban az előző hónaphoz képest stagnált, az egy évvel korábbihoz képest pedig 2,9 százalékkal emelkedett a forgalom.
Az euróövezetben különösen erősen, 3,1 százalékkal csökkentek az online vásárlások, de jelentősen, 1,5 százalékkal esett a ruházati termékek és lábbelik forgalma is. Az unió egészében ugyancsak az internetes vásárlások csökkentek legnagyobb mértékben, 2,0 százalékkal.
Az uniós tagállamok közül havi szinten a legnagyobb mértékben Svédországban (2,4 százalék) nőtt a kiskereskedelmi forgalom, megelőzve Szlovéniát (2,0 százalék) és Máltát (1,7 százalék). A legnagyobb csökkenést Németországból jelentették (2,0 százalék), majd Portugália (1,0 százalék) és Horvátország (0,9 százalék) következik.
Magyarországon havi összevetésben 0,6 százalékkal, éves szinten pedig 7,1 százalékkal bővült a kiskereskedelmi forgalom volumene áprilisban az Eurostat adatai szerint. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
EuroCIS 2025: Komoly érdeklődés mutatkozik a kiskereskedelmi technológia szakvására iránt
Az Amazon és a TikTok nemrég egy olyan megállapodást kötött,…
Tovább olvasom >KSH: a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakit 3,6, az előző havit 1,2 százalékkal haladta meg
Októberben a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers adat szerint 4,0,…
Tovább olvasom >2025. január 1-jétől kötelező feltüntetni a diófélék és szárított gyümölcsök származási helyét
A jövő év elejétől bizonyos diófélék és szárított gyümölcsök csomagolásán…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Fél év alatt 100 millió forint felajánlást tettek karitatív célokra a fogyasztók a kötelező visszaváltási rendszer révén
A hat hónapja kezdődött és a mindennapok szerves részévé vált…
Tovább olvasom >