Csökkent a kiskereskedelmi forgalom áprilisban az euróövezetben
Csökkent az euróövezet kiskereskedelmi forgalma áprilisban az előző hónaphoz képest, újabb jeleként a hazai kereslet gyengeségének.
Az Európai Unió statisztikai hivatala (Eurostat) szerdán közölte, hogy a szezonálisan kiigazított adatok szerint a 19 tagú eurózónában havi összevetésben 0,4 százalékkal csökkent, éves szinten pedig 1,5 százalékkal bővült a kiskereskedelmi forgalom, összhangban az elemzői várakozásokkal.
Márciusban havi szinten stagnált, éves összevetésben pedig 2,0 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom.
Az Európai Unió egészében havi szinten 0,3 százalékkal csökkent, míg éves összevetésben 2,9 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom áprilisban. Márciusban az előző hónaphoz képest stagnált, az egy évvel korábbihoz képest pedig 2,9 százalékkal emelkedett a forgalom.
Az euróövezetben különösen erősen, 3,1 százalékkal csökkentek az online vásárlások, de jelentősen, 1,5 százalékkal esett a ruházati termékek és lábbelik forgalma is. Az unió egészében ugyancsak az internetes vásárlások csökkentek legnagyobb mértékben, 2,0 százalékkal.
Az uniós tagállamok közül havi szinten a legnagyobb mértékben Svédországban (2,4 százalék) nőtt a kiskereskedelmi forgalom, megelőzve Szlovéniát (2,0 százalék) és Máltát (1,7 százalék). A legnagyobb csökkenést Németországból jelentették (2,0 százalék), majd Portugália (1,0 százalék) és Horvátország (0,9 százalék) következik.
Magyarországon havi összevetésben 0,6 százalékkal, éves szinten pedig 7,1 százalékkal bővült a kiskereskedelmi forgalom volumene áprilisban az Eurostat adatai szerint. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Csökkent a növényvédő szerek eladása az EU-ban
Az Európai Unióban 2023-ban mintegy 292 ezer tonna növényvédő szert…
Tovább olvasom >Május közepétől jöhet a drogériák árcsökkentése: 30 termékkategóriában mérséklődhetnek az árak
Újabb hatósági beavatkozás készül a hazai kiskereskedelemben: a kormány 30…
Tovább olvasom >Sentix: jelentősen javult az euróövezet májusi befektetői bizalmi indexe
Az elemzők által vártnál jelentősebben javult, tavaly június óta a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Növekszik a 3D-nyomtatott hús elfogadottsága Németországban
Németországban egyre nyitottabbak a fogyasztók a 3D-nyomtatott, laboratóriumi körülmények között…
Tovább olvasom >Mélytechnológiai központot nyit a Nestlé az innováció felgyorsítására
Új mélytechnológiai központ létrehozását tervezi a Nestlé Svájcban, hogy megerősítse…
Tovább olvasom >Új saját márkás hús-termékcsaládot vezet be a Lidl az USA-ban
A Lidl US első alkalommal vezet be saját márkás frisshús-termékcsaládot…
Tovább olvasom >