Csökkent a hazai sonkafogyasztás
A Magyar Hússzövetség által kiadott friss adatok szerint a húsvéti sonka még mindig elengedhetetlen része a magyar háztartások ünnepi asztalának. A GfK által 2023-ban közölt statisztikák alapján hárommillió magyar háztartás több mint 21 milliárd forint értékben vásárolt húsvéti húskészítményeket és sonkát, amely 6800 tonnát tesz ki, átlagosan 2,3 kilogrammot háztartásonként. A Magyar Hússzövetség vezetője a Hello Vidéknek elárulta, hogy az ágazatot sújtó magas infláció miatt csökkent a hazai sonkafogyasztás, de hangsúlyozta a hazai termékek minőségének fontosságát.
A diszkontok versenyeznek az alacsonyabb árakért, gyakran importált termékekkel. Az árak emelkedése jelentős hatással van az ágazatra, és a fogyasztókat is befolyásolja. A szakember szerint a minőségi sonkákra való törekvés fontos, és javasolja, hogy alaposan vizsgáljuk meg a termékcímkét, hogy nyomon követhető legyen az előállítási folyamat.
A 2022 és 2023 közötti időszakban csökkent a hazai sonkafogyasztás, részben az infláció miatt. A magas árakat főként a munkaerő- és üzemanyagköltség, valamint a sertéshús ára határozza meg. A hússzövetség bízik abban, hogy idén nőni fog a hagyományos sonkafogyasztás, és várhatóan május közepén lesznek friss adatok a forgalom alakulásáról. A szakemberek arra figyelmeztetnek, hogy az akciók miatt a fogyasztók hajlamosak lehetnek az olcsóbb termékekre, de a minőségi választás hosszú távon érdemesebb lehet.
Kapcsolódó cikkeink
K&H: a tényadatban szereplőnél jóval komolyabb inflációt érzékelnek a középkorúak
A középkorú magyarok inflációs érzete továbbra is messze meghaladja a…
Tovább olvasom >Júniusban újra emelkedett az infláció – a gyümölcsök drágulása húzza felfelé az árakat
Júniusra 4,6 százalékra nőtt az éves infláció, szemben a májusi…
Tovább olvasom >Krisán László: A stabilizáció az első lépés, de a versenyképességhez új válaszokra van szükség
A vállalkozások számára 2024 a stabilizáció időszaka volt – de…
Tovább olvasom >További cikkeink
Spanyolországban vezeti be első AI-alapú megoldását a Carrefour
A francia Carrefour Spanyolországot választotta első mesterségesintelligencia-alapú megoldásának bevezetésére. Az AI.Carrefour…
Tovább olvasom >Kétszeres POP világbajnok a magyar Gösser Spritz display
Idén két világbajnoki címre is büszke lehet a hazai POP-szakma.…
Tovább olvasom >Legendás olasz panettone-gyártót vett az ír Valeo Foods
Újabb olasz cég felvásárlását jelentette be az ír székhelyű Valeo…
Tovább olvasom >