Csökkent a fogyasztók bizalma Németországban
Németországban a várakozással ellentétben romlott a fogyasztói bizalom: a novemberre szóló hangulatmutató 4,0 pontra csökkent az előző 4,2 pontról, jelentették a mutatót készítő GfK piackutató intézetben hétfőn.
Az elemzők javulásra, 4,5 pontra számítottak. 2008. szeptembere óta ez az első alkalom, hogy csökken a bizalmi index értéke.
A kétezer ember megkérdezésével készülő, reprezentatív felmérés azt jelzi, hogy a lakosság a növekvő munkanélküliség és a romló kereseti kilátások miatt még nem bízik a már megkezdődött gazdasági javulásban, továbbá a roncsprémium-program kifutása is érződik a vásárlási hajlandóság lanyhulásán. Emellett rontották a hangulatot az emelkedő energiaárak, valamint a növekvő munkanélküliség.
A GfK felmérése szerint a gazdasági várakozásokra vonatkozó index értéke 8,7 pontra javult szeptemberben a korábbi 3,4 pontról. A jövedelmek alakulására vonatkozó mutató viszont 12,9 pontra csökkent a korábbi 16 pontról. A vásárlási hajlandóságot mérő index pedig 26,1 pontra zuhant a korábbi 36,5 pontról.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GKI elemzés: Miért élnek szűkösebben a magyar háztartások, mint bárki más az EU-ban?
Képzeljük el, hogy minden uniós ország lakói egy nagy áruházban…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelői árak 2025. májusban az előző hónaphoz képest 0,7 százalékkal mérséklődtek, az egy évvel korábbihoz képest átlagosan 6,9 százalékkal növekedtek
2025 májusában az ipari termelői árak átlagosan 6,9 százalékkal meghaladták…
Tovább olvasom >A fogyasztás húzza a gazdaságot
Az Egyensúly Intézet friss előrejelzése szerint a magyar gazdaság idei…
Tovább olvasom >