Csökkent a fogyasztók bizalma Németországban
Németországban a várakozással ellentétben romlott a fogyasztói bizalom: a novemberre szóló hangulatmutató 4,0 pontra csökkent az előző 4,2 pontról, jelentették a mutatót készítő GfK piackutató intézetben hétfőn.
Az elemzők javulásra, 4,5 pontra számítottak. 2008. szeptembere óta ez az első alkalom, hogy csökken a bizalmi index értéke.
A kétezer ember megkérdezésével készülő, reprezentatív felmérés azt jelzi, hogy a lakosság a növekvő munkanélküliség és a romló kereseti kilátások miatt még nem bízik a már megkezdődött gazdasági javulásban, továbbá a roncsprémium-program kifutása is érződik a vásárlási hajlandóság lanyhulásán. Emellett rontották a hangulatot az emelkedő energiaárak, valamint a növekvő munkanélküliség.
A GfK felmérése szerint a gazdasági várakozásokra vonatkozó index értéke 8,7 pontra javult szeptemberben a korábbi 3,4 pontról. A jövedelmek alakulására vonatkozó mutató viszont 12,9 pontra csökkent a korábbi 16 pontról. A vásárlási hajlandóságot mérő index pedig 26,1 pontra zuhant a korábbi 36,5 pontról.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Gyengébb a vásárlóerő nálunk, mint a régióban
A tíz- és húszéves időtávon kirajzolódó trendek – ezen belül…
Tovább olvasom >Gyűlölik a „dinamikus árazást” a fogyasztók
Az elmúlt időszakban az ügyfeleknek új fogalommal kellett megismerkedniük: a…
Tovább olvasom >NGM-államtitkár: erősíti a magyar vállalkozások versenyképességét az ESG-törvény
A felelős környezeti, társadalmi és vállalatirányitási (ESG) keretrendszert meghatározó törvény…
Tovább olvasom >