Csökkent a Danone negyedéves bevétele
A Danone francia élelmiszer- és italgyártó bevétele éves szinten 2,5 százalékkal, 6,79 milliárd euróra csökkent az idei első negyedévben – áll a cég honlapján.
A mutató csökkenését részben a tej- és növényi termékek orosz szegmense (EDP Russia) dekonszolidációja okozta. A Danone márciusban arról számolt be, hogy megkapta az orosz illetékes hatóságoktól az Oroszországban lévő üzletének eladásához szükséges engedélyt, az ügyletből származó kár 1,2 milliárd euró.
Eközben az összehasonlítható alapon számított bevétel 4,1 százalékkal nőtt. A cég saját maga minimálisan kisebb, 6,7 milliárd euró negyedéves bevétellel számolt, összehasonlítható alapon pedig 3,4 százalékos bevételnövekedést várt.
A Danone megerősítette, hogy az idei évre továbbra is 3-5 százalékos bevételnövekedéssel számol összehasonlítható alapon.
Az első negyedévben minden kategóriában és régióban növekedtek összehasonlítható alapon a cég eladásai. Európában 2,8 százalékos, Észak-Amerikában 2,5 százalékos, Kínában, Észak-Ázsiában és a Csendes-óceáni térségben 8,9 százalékos, Latin-Amerikában 4,1 százalékos, az egyéb piacokon pedig 6 százalékos bővülést jegyeztek föl.
A tej- és növényi termékek üzletág (EDP) összehasonlító bevétele 3 százalékkal, a speciális élelmiszer üzletágé 3,8 százalékkal, a víz üzletágé pedig 8,1 százalékkal nőtt.
A Danone a világ legnagyobb joghurtgyártója. A cég portfóliójában található egyebek mellett az Evian, az Activia, az Actimel, az Oikos és a Danonino joghurt, az Alpro növényi alapú termékek, valamint a csecsemő- és kisdedtáplálás területén a Milupa és a Milumil.
Kapcsolódó cikkeink
Kivezeti a német piacról a Provamel márkát a Danone
Augusztustól megszünteti a Provamel márka forgalmazását a Danone Németországban. A…
Tovább olvasom >Átszervezi a németországi gyártást a Danone
A francia Danone „Renew Danone” programjának keretében átalakítja gyártási struktúráját,…
Tovább olvasom >Brit zabra vált az Alpro az Egyesült Királyságban
A Danone növényi alapú márkája, az Alpro többmillió fontot költ…
Tovább olvasom >További cikkeink
Terjednek a sötét mintázatok az e-kereskedelemben – és gyakoribb ellenük a hatósági fellépés is
Sürgetés, nyomásgyakorlás, költségek elrejtése vagy „csepegtetése” – egyre gyakrabban alkalmazzák…
Tovább olvasom >Történelmi csúcson a vállalati fúziók – gyorsabb eljárásokkal, mesterséges intelligenciával dolgozik a GVH
2024-ben rekordszámú vállalati összefonódás történt Magyarországon, az érintett cégek összesített…
Tovább olvasom >Fagy sújtotta a hazai gyümölcsösöket – áremelkedéssel és kínálati hiánnyal indul a szezon
Május beköszöntével egyre több szezonális gyümölcs jelenik meg a boltokban…
Tovább olvasom >