Csökkent a Danone negyedéves bevétele
A Danone francia élelmiszer- és italgyártó bevétele éves szinten 2,5 százalékkal, 6,79 milliárd euróra csökkent az idei első negyedévben – áll a cég honlapján.
A mutató csökkenését részben a tej- és növényi termékek orosz szegmense (EDP Russia) dekonszolidációja okozta. A Danone márciusban arról számolt be, hogy megkapta az orosz illetékes hatóságoktól az Oroszországban lévő üzletének eladásához szükséges engedélyt, az ügyletből származó kár 1,2 milliárd euró.
Eközben az összehasonlítható alapon számított bevétel 4,1 százalékkal nőtt. A cég saját maga minimálisan kisebb, 6,7 milliárd euró negyedéves bevétellel számolt, összehasonlítható alapon pedig 3,4 százalékos bevételnövekedést várt.
A Danone megerősítette, hogy az idei évre továbbra is 3-5 százalékos bevételnövekedéssel számol összehasonlítható alapon.
Az első negyedévben minden kategóriában és régióban növekedtek összehasonlítható alapon a cég eladásai. Európában 2,8 százalékos, Észak-Amerikában 2,5 százalékos, Kínában, Észak-Ázsiában és a Csendes-óceáni térségben 8,9 százalékos, Latin-Amerikában 4,1 százalékos, az egyéb piacokon pedig 6 százalékos bővülést jegyeztek föl.
A tej- és növényi termékek üzletág (EDP) összehasonlító bevétele 3 százalékkal, a speciális élelmiszer üzletágé 3,8 százalékkal, a víz üzletágé pedig 8,1 százalékkal nőtt.
A Danone a világ legnagyobb joghurtgyártója. A cég portfóliójában található egyebek mellett az Evian, az Activia, az Actimel, az Oikos és a Danonino joghurt, az Alpro növényi alapú termékek, valamint a csecsemő- és kisdedtáplálás területén a Milupa és a Milumil.
Kapcsolódó cikkeink
Átszervezi a németországi gyártást a Danone
A francia Danone „Renew Danone” programjának keretében átalakítja gyártási struktúráját,…
Tovább olvasom >Brit zabra vált az Alpro az Egyesült Királyságban
A Danone növényi alapú márkája, az Alpro többmillió fontot költ…
Tovább olvasom >Minden jó, ha a kezdete jó
Nem csak reggel, nem csak napindító étkezésként, nem csak a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Komoly átalakulásban a magyar tésztapiac
A szokások változása alapjaiban formálják át a magyar tésztapiacot –…
Tovább olvasom >Magyar Édességgyártók Szövetsége: stagnáló piacon egyensúlyoz a magyar édesipar
A hazai édesipar számára mennyiségben stagnáló piacot hozott 2024, és…
Tovább olvasom >Linamar és Gallicoop vezeti továbbra is a Békés vármegyei TOP100 vállalati listát
Továbbra is a Linamar Hungary Zrt. és a Gallicoop Zrt.…
Tovább olvasom >