Csökkent a bárány felvásárlási ára Olaszországban
Több mint fél euróval csökkent a húsvéti bárány kilójának felvásárlási ára az olasz piacon a járvány kitörését követően, a kereskedők szállítási, feldolgozási, értékesítési problémákra hivatkoznak – közölte a Juh Terméktanács elnökhelyettese az MTI-vel.
Bátor Árpád ismertette, hogy januárban és februárban még kedvező húsvéti árakkal számoltak a termelők, és azzal, hogy a pánikvásárlások miatt nő a mennyiség és az ár is, de a mostani árak 150-200 forinttal alacsonyabbak, mind az év elején, és 0,4-0,5 euróval alacsonyabbak a tavaly húsvétinál – tették hozzá.
Tavaly 440 ezer bárányt exportált Magyarország az olasz piacra, mintegy 10 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban – mondta az elnökhelyettes, aki idén is a mennyiség csökkenésére számít. A kereslet a nagyobb, 24 kilogramm feletti pecsenyebárányok iránt van, azonban a hazai bárányok súlya ettől jelenleg még elmarad, ez is rontja a magyar termelők pozícióját.
Az elnökhelyettes szerint egyelőre nehéz tisztán látni, hogy Olaszországban a koronavírus-járvány miatti korlátozások milyen mértékben nehezítik az áru beszállítását, feldolgozását, értékesítését. Tíz nap maradt a húsvéti szállításig, a termelők remélik, hogy a megfelelő súlyt elérő bárányokat, különösen a kos bárányokat sikerül értékesíteniük és legalább a tavalyi húsvéti árakat elérik. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Grillpraktikák a hangulatos nyáresti étkezéshez
A hangulatos nyáresti étkezések központi eleme a grillezés, ami egyszerre…
Tovább olvasom >NAK: Hús, hal, zöldség, vagy sajt – a grillrácson mind ízletesen elkészíthető
Javában tart a grillszezon, a boltokba kerülő grilltermékek jelentős része…
Tovább olvasom >Az Év Friss Húsáru Kereskedője lett a SPAR
A SPAR Magyarország két áruháza is rangos elismerést kapott az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megvette a Valeo Foods az Appalaches Nature-t
Megvásárolta a Valeo Foods Group a kanadai juharszirup-gyártó Appalaches Nature-t.…
Tovább olvasom >Franciaországban és Brazíliában növekszik, Európában küszködik a Carrefour
Az Európában meglehetős kihívást jelentő körülmények ellenére elégedett a Carrefour…
Tovább olvasom >Közel felére esett vissza az élelmiszer-ipari innovációk száma 2007 óta
A Mintel piackutató cég szerint a 2024 januárja és májusa…
Tovább olvasom >