Csökkenőben a szombati vásárlókedv Németországban
A német fogyasztók számára továbbra is a szombat az első számú bevásárló nap. Még akkor is, ha ez a szám csökkenő tendenciát mutat: a megkérdezetteknek már csak 18%-a vásárol legszívesebben ezen a napon szemben a 2022-es 24%-kal – állítja a Bring-Labs „Shopper Guide 2023” című felmérésének alapján.
A felmérés 4340 felhasználó megkérdezésével és az applikációban szereplő név nélküli bevásárlólisták elemzésével zajlott augusztus 1. és 7. között.
A Shopper Guide eredményei szerint a német vásárlók számára is egyre fontosabbak az üzletek ajánlatai. Míg 2021-ben a megkérdezettek 41%-a jelezte, hogy számára az ajánlatok „nagyon fontosak” és 2022-ben a válaszadóknak már 46%-a tartotta őket jelentősnek, addig 2023-ban ez az arány már 55% volt. A fogyasztók több mint fele (54 százalék) tanulmányozza át alaposan az ajánlatokat rendszeresen, és tekint azokra a heti bevásárlás tervezésének részeként. Mi több, háromból ketten (63 százalék) az aktuális ajánlatok és akciók alapján hoznak döntéseket és minden második válaszadó (53 százalék) még az üzletet is ezek alapján választja ki.
A bevásárlókosárba kerülő termékek megválasztásakor a felmérés szerint a németek ragaszkodnak a megszokottakhoz. A bevásárlólisták első három helyén álló termékek és ezek sorrendje 2020 óta változatlan: az első helyen a tej áll, ezt követi a tojás és a paradicsom. A ranglista további helyein a sorrend 2023-ban a következőképpen alakult: 4. kenyér, 5. sajt, 6. joghurt, 7. vaj, 8. banán, 9. uborka, 10. burgonya.
Kapcsolódó cikkeink
A német kiskereskedők 60%-a hirdet a közösségi médiában
Egy friss felmérés szerint Németországban a kiskereskedők közel 60%-a használ…
Tovább olvasom >Németországban emelkedtek a nagykereskedelmi árak júniusban
Németországban júniusban gyorsult a nagykereskedelmi árak éves növekedése, havi összevetésben…
Tovább olvasom >Újabb akvizícióra készül a Lidl és Kaufland tulajdonosa
A Schwarz Csoport gyártóvállalata, a Schwarz Produktion bejelentette, hogy felvásárolja…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: az egy évvel korábbihoz képest 2,6, az előző hónaphoz mérten 1,3 százalékkal mérséklődött az ipari termelés májusban
2025 májusában az ipari termelés volumene 2,6 százalékkal elmaradt az…
Tovább olvasom >Egyre profibban vásárolunk
Rendhagyó helyszínen, a SPAR Regnum Húsüzem és Oktatóközpontban tartotta meg…
Tovább olvasom >Bővült az AutoWallis gépjármű-értékesítése az első félévben
Elsősorban akvizíciók hajtották az AutoWallis Csoport gépjármű-értékesítésének 3,4 százalékos növekedését…
Tovább olvasom >