Csökkenőben a szombati vásárlókedv Németországban
A német fogyasztók számára továbbra is a szombat az első számú bevásárló nap. Még akkor is, ha ez a szám csökkenő tendenciát mutat: a megkérdezetteknek már csak 18%-a vásárol legszívesebben ezen a napon szemben a 2022-es 24%-kal – állítja a Bring-Labs „Shopper Guide 2023” című felmérésének alapján.
A felmérés 4340 felhasználó megkérdezésével és az applikációban szereplő név nélküli bevásárlólisták elemzésével zajlott augusztus 1. és 7. között.
A Shopper Guide eredményei szerint a német vásárlók számára is egyre fontosabbak az üzletek ajánlatai. Míg 2021-ben a megkérdezettek 41%-a jelezte, hogy számára az ajánlatok „nagyon fontosak” és 2022-ben a válaszadóknak már 46%-a tartotta őket jelentősnek, addig 2023-ban ez az arány már 55% volt. A fogyasztók több mint fele (54 százalék) tanulmányozza át alaposan az ajánlatokat rendszeresen, és tekint azokra a heti bevásárlás tervezésének részeként. Mi több, háromból ketten (63 százalék) az aktuális ajánlatok és akciók alapján hoznak döntéseket és minden második válaszadó (53 százalék) még az üzletet is ezek alapján választja ki.
A bevásárlókosárba kerülő termékek megválasztásakor a felmérés szerint a németek ragaszkodnak a megszokottakhoz. A bevásárlólisták első három helyén álló termékek és ezek sorrendje 2020 óta változatlan: az első helyen a tej áll, ezt követi a tojás és a paradicsom. A ranglista további helyein a sorrend 2023-ban a következőképpen alakult: 4. kenyér, 5. sajt, 6. joghurt, 7. vaj, 8. banán, 9. uborka, 10. burgonya.
Kapcsolódó cikkeink
Az élelmiszerárak gyorsuló ütemben emelkedtek Németországban
Lassult a németországi infláció júniusban a szövetségi statisztikai hivatal, a…
Tovább olvasom >Két év után először nőtt az e-kereskedelem Németországban
Az iparági szövetség szerint a német online kiskereskedelemben két év…
Tovább olvasom >Európa legnagyobb autonóm szupermarketét nyitotta meg a Rewe
Hamburgban nyitotta meg a Rewe Európa legnagyobb autonóm szupermarketét, amely…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >Új termékigazgatót nevezett ki az Auchan
Július 1-től Varga László látja el az Auchan Magyarország termékigazgatói…
Tovább olvasom >