Csökkenő nyeresége miatt további áremelésekre készül a Nestlé
A svájci Nestlé, a világ egyik vezető élelmiszeripari cége 9,3 milliárd frank adózott eredménnyel zárta a tavalyi évet, ami jelentős, 45,2 százalékos csökkenés a 2021. évihez viszonyítva.
A Nestlé 9,3 milliárd frank tavalyi adózott eredménye alulmúlta a 11,58 milliárd frankra számító elemzői előrejelzést. A cég globális bevétele 8,4 százalékkal, 94,4 milliárd svájci frankra nőtt, így nem érte el az elemzői várakozások átlagában szerepelő 95,02 milliárd frankot.
Az organikus (vállalati akvizíciók hatásaitól megtisztított) árbevétel 8,3 százalékos növekedése az értékesítési volumen 0,1 százalékos növekedésének és a 8,2 százalékos áremelésnek tulajdonítható.
A Nestlé csoport további áremeléseket fog végrehajtani idén, miután a magas nyersanyagárak hozzájárultak a tavalyi profit csökkenéséhez – derült ki Mark Schneider vezérigazgató csütörtöki nyilatkozatából. A vállalatvezető a tervezett árszintekről nem kívánt nyilatkozni, meggyőződése szerint a nyersanyagárak okozta károk ellensúlyozása érdekében szükséges a további áremelés.
A tavalyi 8,2 százalékos áremelés nem ellensúlyozta teljes mértékben a megnövekedett költségeket, amelyeket egyebek mellett az arabica kávé és a tejtermékek drágulása jelent.
A Nestlé az idei évre 6-8 százalék organikus bevételnövekedést vár. A tavalyi teljesítmény alapján a cég 2,95 frank osztalékot fizet részvényenként a 2021. évi 2,80 frank után.
A Nestlé a világ egyik legnagyobb élelmiszergyártója. A cég portfóliójában több mint 2000 márka található, köztük a Nestlé, a Nescafé, a Nespresso, a KitKat, a Gerber és a Maggi.
Magyarországon a Nestlé több mint 30 éve van jelen. A svájci vállalat Magyarországon három gyárában – Szerencsen, Diósgyőrben és Bükön -, illetve budapesti központjában összesen több mint 2500 embert foglalkoztat.
Január közepén jelentették be, hogy a Nestlé Hungária Kft. 140 milliárd forintos kapacitásbővítő beruházással 250 új munkahelyet hoz létre büki telephelyén.
Kapcsolódó cikkeink
Új, fehérjealapú termékekkel támogatja a Nestlé a súlykontrollt kulcspiacain
A fehérjékkel kapcsolatos trendeket meglovagolva fejleszt a Nestlé folyamatosan a…
Tovább olvasom >Best Global Brands: a legértékesebb márkák 2024-ben
Az Interbrand globális márkatanácsadó cég idén ősszel mutatta be a…
Tovább olvasom >További cikkeink
A nagy élelmiszerláncok többsége nyitva tartja üzleteit december 24-én délig
A nagy élelmiszerláncok többsége nyitva tartja üzleteit december 24-én, a…
Tovább olvasom >Fogyasztóvédelmi kiválóságok díjazása: elismerték a 2024. év legjobbjait
Az idei év kiemelkedő fogyasztóvédelmi referensei és különdíjazottjai vehették át…
Tovább olvasom >Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >