Csökkenő nyeresége miatt további áremelésekre készül a Nestlé
A svájci Nestlé, a világ egyik vezető élelmiszeripari cége 9,3 milliárd frank adózott eredménnyel zárta a tavalyi évet, ami jelentős, 45,2 százalékos csökkenés a 2021. évihez viszonyítva.

Tovább emeli termékei árát a cég
A Nestlé 9,3 milliárd frank tavalyi adózott eredménye alulmúlta a 11,58 milliárd frankra számító elemzői előrejelzést. A cég globális bevétele 8,4 százalékkal, 94,4 milliárd svájci frankra nőtt, így nem érte el az elemzői várakozások átlagában szerepelő 95,02 milliárd frankot.
Az organikus (vállalati akvizíciók hatásaitól megtisztított) árbevétel 8,3 százalékos növekedése az értékesítési volumen 0,1 százalékos növekedésének és a 8,2 százalékos áremelésnek tulajdonítható.
A Nestlé csoport további áremeléseket fog végrehajtani idén, miután a magas nyersanyagárak hozzájárultak a tavalyi profit csökkenéséhez – derült ki Mark Schneider vezérigazgató csütörtöki nyilatkozatából. A vállalatvezető a tervezett árszintekről nem kívánt nyilatkozni, meggyőződése szerint a nyersanyagárak okozta károk ellensúlyozása érdekében szükséges a további áremelés.
A tavalyi 8,2 százalékos áremelés nem ellensúlyozta teljes mértékben a megnövekedett költségeket, amelyeket egyebek mellett az arabica kávé és a tejtermékek drágulása jelent.
A Nestlé az idei évre 6-8 százalék organikus bevételnövekedést vár. A tavalyi teljesítmény alapján a cég 2,95 frank osztalékot fizet részvényenként a 2021. évi 2,80 frank után.
A Nestlé a világ egyik legnagyobb élelmiszergyártója. A cég portfóliójában több mint 2000 márka található, köztük a Nestlé, a Nescafé, a Nespresso, a KitKat, a Gerber és a Maggi.
Magyarországon a Nestlé több mint 30 éve van jelen. A svájci vállalat Magyarországon három gyárában – Szerencsen, Diósgyőrben és Bükön -, illetve budapesti központjában összesen több mint 2500 embert foglalkoztat.
Január közepén jelentették be, hogy a Nestlé Hungária Kft. 140 milliárd forintos kapacitásbővítő beruházással 250 új munkahelyet hoz létre büki telephelyén.
Kapcsolódó cikkeink
Túlteljesítette a Nescafé a regeneratív gazdálkodásból származó kávébeszerzéssel kapcsolatos célját
A Nestlé nemrégiben bejelentette, hogy a Nescafé márka 2023-ban a…
Tovább olvasom >A kereskedelem tartotta magát a munkáltatói vonzerő terén – A bizonytalan gazdasági helyzet ártott az FMCG megítélésének
A kihívásokkal teli időszakból a Coca-Cola és a MediaMarkt jött…
Tovább olvasom >Felhagy a Nutri-Score használatával a Nestlé Svájcban
Idén nyártól kezdődően fokozatosan szünteti meg a Nutri-Score címke megjelenítését…
Tovább olvasom >További cikkeink
Marad 2026-ra is a kiskereskedelmi különadó
A magyar gazdaság szereplői és a lakosság számára is jelentős…
Tovább olvasom >Az Európai Bizottság követeli az árréscsökkentés eltörlését
Az Európai Bizottság kötelezettségszegési eljárást indított Magyarország ellen az élelmiszerekre,…
Tovább olvasom >Veszélyben a Mohu palackvisszaváltási szerepe egy új uniós rendelet miatt
Egy új európai uniós rendelet értelmében 2029-től kizárólag nonprofit szervezetek…
Tovább olvasom >