Csökkenő árbevétel, de pozitív eredmény a PICK Szegednél
A tavalyi 64 milliárd forint után 2010-ben 58 milliárd forint árbevételre számít a PICK Szeged Zrt., mondta Kovács László, a cég vezérigazgatója egy december 14-én rendezett sajtóbeszélgetésen. A nehéz körülmények között sikerként könyvelte el, hogy pozitív szaldóval zárják az évet.
Míg a belföldi eladásaik idén előreláthatólag 8-10 százalékkal csökkennek, ezt részben ellensúlyozza erősödő exporttevékenységük. A legnagyobb sikereiket 2010-ben a német és orosz piacokon érték el, de például Japánba is sikerült megduplázniuk a kivitel mértékét.
– Egész Európában fogyasztás-visszaesés figyelhető meg sertéshúsból. A készítmények között pedig a kereslet átrendeződik az olcsóbb termékek irányába – elemezte a trendeket Kovács László. – A sertéshús drágulása nehéz helyzetbe hozza a hazai húsipart, mivel az alapanyagár emelkedését nem tudják érvényesíteni a kiskereskedelemben. Az üzletekben érzékelhető drágulás kizárólag abból fakad, hogy a kereskedelem növeli az árrését, így próbálva ellensúlyozni a forgalomcsökkenésből fakadó bevételkiesést. A feketegazdaság jelenléte még markánsabbá vált.
A PICK márka alatt forgalmazott készítmények értékesítése nőtt a belföldi piacon, árulta el a vezérigazgató. Ez elsősorban annak köszönhető, hogy a termékvonalat az elérhetőbb árfekvésű kategóriákban bővítették.
Az idei év kiemelkedő eseménye volt a Herz márka újra bevezetése. Ennek kapcsán a Trade magazin kérdésére Kovács László leszögezte:
– Próbáljuk elkerülni, hogy a Herz a PICK szárazáruktól vegyen el részesedést. Ennek érdekében a Herz márka arculata fiatalosabb, ízválasztéka könnyedebb, mediterrán jellegűbb, amivel elsősorban azt a 20-as-30-as korosztályt szólítjuk meg, akik nem tartoznak a PICK szalámik és kolbászok elsődleges célcsoportjába.
Az ősz elején bevezetett Herz jelenleg a szárazáru-forgalmuknak mintegy 10%-át adja. Jövőre szeretnék ezt az arányt 15-20%-ra emelni.
A PICK Szeged másik célkitűzése 2011-re az exporttevékenység fokozása, belépés új – elsősorban ázsiai – piacokra. Ennek kapcsán a vezérigazgató leszögezte:
– Ennek sikere nagymértékben függ az állami szervek hozzáállásától. Mert, bár azt állítják, mindent megtesznek a magyar márkák nemzetközi piacokra juttatásáért, a valóságban ezzel szemben nem kapunk elég segítséget tőlük. Például nem nyújtanak segítséget a költséges nemzetközi auditálási eljárásokban. A magyar bürokrácia okolható sajnos azért is, hogy évek óta nem tudunk betörni a kínai piacra.
A következő esztendő kilátásait boncolgatva Kovács László megemlítette, hogy a PICK Szeged 2011-re 62 milliárd forint árbevételt tűzött ki célul. Emellett mintegy 1 milliárd forint értékben terveznek – elsősorban hatékonyságnövelő – beruházásokat.
– A húskészítmények piacának egészét nézve elkerülhetetlennek gondolom az áremelkedést. Ha nem sikerül tavaszra egy körülbelül 10%-os áremelést kiharcolnunk, a magyar húsipar tönkre megy – jelezte előre tömören a vezérigazgató.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >Díjemelés a Magyar Postánál: ennyibe kerülnek majd a leggyakoribb postai szolgáltatások 2025-ben
A Magyar Posta célkitűzése továbbra is az, hogy hatékonyan és…
Tovább olvasom >Nébih: rénszarvasmotívummal ellátott kerámiatálat hívott vissza az LPP Hungary Kft.
A SINSAY márkájú, rénszarvasmotívummal ellátott kerámiatálat a termékről leváló fóliaréteg…
Tovább olvasom >