Csökkenő árak a szlovák üzletekben
A szlovák üzletláncok megelégelték, hogy vevőik az elmúlt hónapokban a gyenge forint miatt szinte mindent Magyarországon vásároltak, ezért jelentős leárazásokat hajtottak végre.
A Hypernova, az Albert üzletláncokat üzemeltető Ahold és a Tesco Stores Slovakia is figyelembe veszi a magyar árakat. Akad árufajta, amelyet már 30-40 százalékkal olcsóbban kínálnak, mint a magyarországi boltok. Főként a leggyakrabban vásárolt élelmiszerek, így a kenyér, a tej, az olaj ára csökkent – idézi a Hírszerző a szlovákiai Új Szó magyar nyelvű napilapot. A Terno piackutató ügynökség elemzője szerint a leárazás az egyetlen módja a bevásárlóturizmus megfékezésének, mely az ÁFA-bevételek elmaradásán keresztül a szlovák államnak is jelentős – kb. 500 millió eurós – bevételkiesést okozhat. Az Ahold árleszállítása kb. 400, a Tescoé kb. 1000 terméket érint. Az árcsökkenés az élelmiszerek után feltehetően más ágazatokat is elér majd.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Fél év alatt 100 millió forint felajánlást tettek karitatív célokra a fogyasztók a kötelező visszaváltási rendszer révén
A hat hónapja kezdődött és a mindennapok szerves részévé vált…
Tovább olvasom >