Csökkenhet a fogyasztóvédelmi bírság, ha a cég igyekszik megfelelni a jogszabályoknak
Fogyasztóvédelmi ügyekben enyhítheti a kiszabott bírságot, ha a vállalkozás igazoltan érdemi erőfeszítéseket tesz a jogszabályoknak való megfelelés érdekében – közölte a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) csütörtökön az MTI-vel.
A tájékoztatás szerint október elsején lépett hatályba a GVH és a hivatal versenytanácsa elnökének módosított közös közleménye a bírság összegét meghatározó szempontokról fogyasztóvédelmi ügyekben. A közlemény nem rendelkezik jogszabályi kötelező erővel, azzal a piaci szereplők eligazodását segíti a hivatal.
A GVH nem önmagában a vállalkozás megfelelési programjának létét, hanem az adott ügyben, a megfelelés érdekében tett konkrét és érdemi törekvéseit értékeli enyhítő körülményként – hangsúlyozzák.
Az érdemi megfelelési erőfeszítés bírságenyhítő tényezőként akkor vehető figyelembe, ha a vállalkozás igazolni tudja, hogy külső, független (szakmai) szervet, vagy személyt (ügyvédet) keresett meg a megfelelés szándékával a GVH által jogsértőnek ítélt reklámok közzététele előtt, valamint figyelembe vette a független tanácsadó szervezet állásfoglalását kereskedelmi gyakorlatának, és kommunikációs eszközeinek tervezésekor.
A közleményben némileg módosult a bírság kiinduló összegének meghatározása. A GVH – ha a bírság összegének megállapításakor nem a kommunikációs költségekből indul ki – a jogsértéssel érintett áruk eladásából realizált, időarányos, a vizsgált időszakhoz és a jogsértő kereskedelmi gyakorlathoz köthető árbevétel 5 százalékát tekinti a bírság kiinduló összegének – áll a hivatal közleményében. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A szervízdíj nem borravaló – itt a különbség a kettő között
Gyakran nagy bizonytalanság övezi, hogy a mára szinte mindenhol alkalmazott…
Tovább olvasom >GVH-elnök: „a nemzeti versenyhatóság kiemelt feladata a magyar fogyasztók érdekeinek védelme”
A Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Államigazgatási Kollégium decemberi ülésén tartott előadást Rigó…
Tovább olvasom >Európai Kereskedelem Napja: átalakul a szektor
Huszadik alkalommal rendezték meg az Európai Kereskedelem Napját, amelyen a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Fél év alatt 100 millió forint felajánlást tettek karitatív célokra a fogyasztók a kötelező visszaváltási rendszer révén
A hat hónapja kezdődött és a mindennapok szerves részévé vált…
Tovább olvasom >