Csökkenhet a fogyasztóvédelmi bírság, ha a cég igyekszik megfelelni a jogszabályoknak
Fogyasztóvédelmi ügyekben enyhítheti a kiszabott bírságot, ha a vállalkozás igazoltan érdemi erőfeszítéseket tesz a jogszabályoknak való megfelelés érdekében – közölte a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) csütörtökön az MTI-vel.
A tájékoztatás szerint október elsején lépett hatályba a GVH és a hivatal versenytanácsa elnökének módosított közös közleménye a bírság összegét meghatározó szempontokról fogyasztóvédelmi ügyekben. A közlemény nem rendelkezik jogszabályi kötelező erővel, azzal a piaci szereplők eligazodását segíti a hivatal.
A GVH nem önmagában a vállalkozás megfelelési programjának létét, hanem az adott ügyben, a megfelelés érdekében tett konkrét és érdemi törekvéseit értékeli enyhítő körülményként – hangsúlyozzák.
Az érdemi megfelelési erőfeszítés bírságenyhítő tényezőként akkor vehető figyelembe, ha a vállalkozás igazolni tudja, hogy külső, független (szakmai) szervet, vagy személyt (ügyvédet) keresett meg a megfelelés szándékával a GVH által jogsértőnek ítélt reklámok közzététele előtt, valamint figyelembe vette a független tanácsadó szervezet állásfoglalását kereskedelmi gyakorlatának, és kommunikációs eszközeinek tervezésekor.
A közleményben némileg módosult a bírság kiinduló összegének meghatározása. A GVH – ha a bírság összegének megállapításakor nem a kommunikációs költségekből indul ki – a jogsértéssel érintett áruk eladásából realizált, időarányos, a vizsgált időszakhoz és a jogsértő kereskedelmi gyakorlathoz köthető árbevétel 5 százalékát tekinti a bírság kiinduló összegének – áll a hivatal közleményében. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Környezetterhelést mutató jelölési rendszert vezetne be a GVH az élelmiszerekre
Megkönnyítené a tudatos fogyasztói döntést, ha környezetterhelést mutató jelölési rendszert…
Tovább olvasom >GVH: Gyakorlatilag lenullázodott az éves élelmiszer-infláció márciusban
Az éves alapon mért élelmiszerinfláció 0,7 százalék volt 2024 márciusában…
Tovább olvasom >Több ponton módosulhat a versenytörvény, új hatásköröket kaphat a GVH
Még hatékonyabb lehet a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) versenyvédelmi tevékenysége, az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hullámok a cégtrendben – a felszámolások és cégalapítások változó arcai
Csökkenő megszűnések mellett is csökkenő cégszámok a cégtrendben. A cégalapítási…
Tovább olvasom >IGD: A retail média és a hatékonyságnövelés fontos lesz 2024-ben
Az alábbi cikkünkben azt az IGD nemrégiben megjelent előrejelzésében felvázolt öt…
Tovább olvasom >Óvatosan, de tudatosan terveznek a hazai vállalkozások – VOSZ Barométer üzleti hangulatelemzés – 2024. I. negyedév
A bizonytalanság továbbra is erősen érezhető a hazai vállalkozások üzleti…
Tovább olvasom >